14 tipov, ako byť úspešný v podnikaní. Poradí vám miliardár

Richard Branson, britský miliardár a podnikateľRichard Branson, britský miliardár a podnikateľ Zdroj: SITA

Podnikanie si vyžaduje veľa úsilia, potu, sĺz aj kofeínu. Ak to všetko prežijete a obzriete sa, čo ste vytvorili, budete na seba hrdí. V prvom rade musíte mať svoju prácu rád. Prinášame vám rady od britského miliardára Richarda Bransona, ktoré vás nasmerujú na úspech v podnikaní.

Richard Branson je britský podnikateľ, miliardár a humanista, ktorý založil spoločnosť Virgin v roku 1970, keď mal dvadsať rokov. Podniká vo viacerých odvetviach, akým je bankovníctvo, cestovanie, financie, internet, predaj alebo vydavateľská činnosť a mnoho ďalších. Celkovo má založených 400 spoločností a v tomto roku sa so svojim majetkom 3,6 miliardy libier zaradil do prvej desiatky najbohatších Britov. Všetko dokázal bez počiatočných skúseností v podnikaní.

„Keď som začínal podnikať, nemal som vypracovaný žiaden plán, ani stratégiu. Rozbehnúť vlastný biznis bolo pre mňa niečím, na čo som mohol byť hrdý, spolupracovať s talentovanými ľuďmi ma bavilo a chcel som s nimi vytvárať  niečo, čo bude mať reálne základy a bude obohacovať život druhých ľudí,“ hovorí Richard Branson.

  1. Nerobte to, čo nemáte radi
    Rozbehnúť podnikanie si vyžaduje veľa úsilia, potu, sĺz a aj kofeínu. Ale ak to všetko prežijete, a obzriete sa, čo máte za sebou, budete na seba hrdí. Dôležité je mať rád svoju prácu.
     
  2. Buďte viditeľní
    Keď Richard Branson preberal leteckú spoločnosť Virgin Airlines od ikony britského letectva, dostal veľmi cennú ranu: Predať sa musíš jedine sám, aj za cenu, že zo seba spravíš blázna. V opačnom prípade ti hrozí, že neprežiješ. A tak sa aj stalo, Bransonove predstavenie produktov vždy "zdobí" nejaký vtip, šialené oblečenie alebo netradičná sprievodná akcia.
     
  3. Zvážte názov spoločnosti
    Jedinečný názov a značka predurčuje, či bude vaše podnikanie úspešné. Branson tvrdí, že názov spoločnosti Virgin mu priniesol pridanú hodnotu, lepšie služby a prístup.
     
  4. Nemôžete sa pustiť do podnikania bez toho, aby ste na seba neprevzali riziko
    Jeden z najobľúbenejších výrokov Richarda Bransona je: „Statočný človek nemôže žiť večne, ale opatrní človek nežije vôbec.“ Každé podnikanie v sebe ukrýva riziko. Mali by sme byť preto pripravení aj na neúspechy a pády. Úspech sa však málokedy dostaví pri prílišnej opatrnosti. Je bežné robiť chyby, nemôžete však úplne zlyhať.
     
  5. Stavte na prvý dojem
    Prvý dojem je veľmi dôležitý, druhý je však rovnako dôležitý. Hlavne, ako dokážete zaujať svojimi produktmi alebo službami vašich zákazníkov. Prvý kontakt so zákazníkmi znamená, že ľudia si vybrali váš produkt alebo službu. Očarili ste ich. Keď vás kontaktovali druhýkrát, pravdepodobne mali s produktom alebo službou nejaký problém a potrebovali ho vyriešiť. Ako sa zachováte v kritickej situácii zanechá na zákazníkovi druhý dojem. Snažte sa preto vždy vyriešiť zákaznícky problém v prospech spokojnosti zákazníka.
     
  6. Perfekcionizmus je neprípustný
    Ak budete mať vlastných zamestnancov, pamätajte si, že nikto nie je dokonalý a nemôže mať stopercentný prehľad o všetkom. Majte na pamäti, že každý človek má priestor na zlepšenie. Samozrejme musí chcieť.
     
  7. Zákazníci majú (skoro) vždy pravdu
    Je to pravda, aj keď to tak nie je. Koniec koncov sú to taktiež ľudia. Ceňte si názor vašich zákazníkov. Ich názor je dôležitý, vaša spoločnosť však nemôže brať názor zákazníka na sto percent vážne. Všetko by ste si preto mali overovať.
     
  8. Nie všetci sú stvorení, aby šéfovali v spoločnosti
    Správny manažér je ten, ktorý dokáže v ľuďoch nájsť len to najlepšie. Je to človek, ktorý  dokáže komunikovať s ostatnými ľuďmi  a pomáhať zamestnancom učiť sa na vlastných chybách namiesto ostrej kritiky. Nie vždy však musí byť zakladateľ spoločnosti aj jej generálom – generálnym riaditeľom. Mal by mať na to predpoklady.
     
  9. Vyhľadávajte aj názor druhej osoby, aj tretej
    Branson tvrdí, že ak chcete uspieť, musíte byť vynikajúcim poslucháčom. Znamená to, že predtým, než vypustíte do sveta nový nápad, porozprávajte sa o ňom s vašimi známymi. Tí vám hneď povedia „choď do toho“ alebo „vykašli sa na to“.
     
  10. "Nepáľte" za sebou mosty
    Je možné, že do spoločného biznisu vstupujete so svojim kamarátom, rodinou alebo známym. Ak by ste sa po čase nezhodli v názoroch alebo smerovaní firmy, neznamená to, že váš vzťah musí skončiť nepriateľsky. Všetky vzťahy ukončujte v priateľskom duchu.
     
  11. Zdvihnite telefón
    Obchodná komunikácia sa v poslednej dobe viac zužuje na emailovú komunikáciu a komunikáciu na sociálnych sieťach, namiesto využívania telefónu. Ľudia majú menej času a nestretávajú sa osobne tak často, ako kedysi. Nie je však nič účinnejšie, ako osobná alebo telefonická komunikácia. Stretnite sa alebo zdivhnite telefón.
     
  12. Zmeny sa nemôžete báť, ale musíte ju vedieť koordinovať
    Nič netrvá večne a aj podnikateľ sa musí prispôsobiť zmenám  na trhu. Vaša firma bude možno po čase v bode, kedy sa musí rozhodnúť o ďalšom smerovaní, aby prežila. Musí pružne reagovať na trh, okolnosti a príležitosti.
     
  13. Ak spravíte chybu, nezúfajte, ale napravte ju
    Vaše rozhodnutia nemusia byť vždy najlepšie. Každý robí chyby, ale najlepšie, čo môžete urobiť je poučiť sa z nich a v budúcnosti sa im vyvarovať.
     
  14. Buďte lídrom, nie však šéfom
    Dobrý firemný vodca je ten, ktorý si nielen plní svoje vlastné nápady, ale inšpiruje ostatných, aby išli svojou vlastnou cestou.
     
Viac o téme: Rady Tipy Biznis Úspech Podnikanie Richard branson
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Zdroj: businessinsider.com, Text: ami, Fotot: SITA

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy