Prečo zlyhávajú malí podnikatelia? Prinášame 7 najčastejších chýb

Nie je jednoduché začať podnikať, ale ho aj efektívne riadiť.Nie je jednoduché začať podnikať, ale ho aj efektívne riadiť. Zdroj: thinkstock.com

Začatie podnikania je jedna samostatná kapitola, ale riadenie rozbehnutého biznisu je ako plávať na otvorenom mori, kedy neviete z ktorej strany k vám zaveje silný vietor a vy musíte ustáť každú turbulenciu.

Podnikanie by sme mohli prirovnať k vzdelávaniu. Človek sa v súkromnom živote učí na vlastných chybách a tak isto aj podnikateľ. Robiť chyby je ľudské, dokonca niekedy aj potrebné. Niektorí podnikatelia museli dokonca padnúť až na samé dno, aby následne dosiahli úspech. Vy však až tak "nízko" padať nemusíte, ale stačí sa poučiť z chýb druhých podnikateľov.

Vytvorenie významného diela, výrobku alebo služby často sprevádza proces zlyhávania, znovuobjavenia a inovácií. Kým sa podnikateľ dostane do „úspešného cieľa plavby“, môže to trvať niekoľko mesiacov alebo dokonca aj rokov. Aby však bola plavba čo najviac plynulá, malí podnikatelia by sa mali vyvarovať najčastejším chybám.

Prečo zlyhávajú malí podnikatelia?

  1. Neveria svojmu inštinktu
    Obyčajné porekadlo „Verte svojmu inštinktu“ platí aj pre podnikateľov, ktorí vďaka svojmu podnikaniu zarábajú na živobytie alebo dokonca sú zodpovední, aby načas vyplatili výplatu svojim zamestnancom. Najlepším spôsobom, aby ste eliminovali nesprávne rozhodnutie je zvážiť všetky možnosti a faktory a spoliehať sa na svoj vlastný inštinkt, ktorý vás zavedie na správnu cestu.
     
  2. Sú perfekcionisti
    Mnohým podnikateľom, ktorí si zakladajú na dokonalosti, sa málokedy podarí uviesť ich nápady na trh. Môže to byť spôsobené neatraktívnym dizajnom tovaru, malou úžitkovou hodnotou alebo nesprávnym odhadnutím cieľových zákazníkov. Avšak bez ohľadu na dôvody, ak strávite príliš dlhý čas nad vylepšovaním vašich viacerých služieb alebo produktov, dostávate sa do rizika. Zamerajte sa skôr iba na budovanie najstrategickejšieho produktu alebo služby a sledujte reakcie na trhu, vyhodnocujte a analyzujte správanie spotrebiteľov.
     
  3. Nechajú sa ovplyvniť nesprávnymi ľuďmi
    Ďalším problémom podnikateľov môže byť aj to, že sa nechajú ovplyvniť. Z každej strany si pýtajú radu a potom si z množstva rád nevedia vybrať. Je preto vhodné, aby mali svojho poradcu alebo mentora z rovnakej oblasti podnikania, ktorý im vie vhodne poradiť na základe jeho skúseností.
     
  4. Majú chybne nastavený marketing
    Marketing je jedna z najťažších častí podnikania. Produkt alebo služba môžu byť vynikajúce, alebo bez vytvoreného mena značky to bohužiaľ nepôjde. Ako sa hovorí, bez vetra sa ani lístok nepohne, platí aj v prípade podnikania. Zákazníkom sa treba neustále pripomínať a dostať sa im „pod kožu“.
     
  5. Najímajú lacnú pracovnú silu
    Aj keď sa hlavne na začiatku podnikania môže zdať vhodnou možnosťou, najať do firmy človeka, ktorý nebude mať vysoké finančné požiadavky, jeho nízka „cena“ sa však môže obrátiť proti vám. Niekedy je lepšie investovať do svojich zamestnancov. Najať človeka s väčšími skúsenosťami v odbore, aj za cenu jeho vyššej mesačnej mzdy. Náklady na túto investíciu sa prejavia vo vašim tržbách.
     
  6. Boja sa osloviť zamestnancov
    Ak sa malí podnikatelia dostávajú do finančných problémov, je načase zvážiť možný vstup zamestnancov do spoločnosti a to v podobe získania podielu vo firme. Ak si zamestnanci vážia firmu, dôverujú jej produktom alebo službám, budú mať záujem zachrániť ju a to vďaka možnosti odkúpenia podielu. Na presným podmienkach sa však treba vopred dohodnúť.
     
  7. Nebudujú vzťahy so zákazníkmi
    Každý majiteľ firmy by si mal uvedomiť, že za svoju prácu vďačí zákazníkom, preto by mal v každom čase a nečase počúvať, čo si žiadajú zákazníci. Ak raz sklamete dôveru zákazníkov, už sa nebudú k vám vracať.

     
Viac o téme: Podnikateľ Podnikanie Chyby Prešľapy Prešľap
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Text: ami, Foto: Thinkstock.com, Zdroj: Dailyglobe.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy