Proces vyhľadávania kandidátov a práce ‚včera‘ a dnes

Pracovné inzeráty bolo možné nájsť kedysi iba na nástenkách alebo v novinách.Pracovné inzeráty bolo možné nájsť kedysi iba na nástenkách alebo v novinách. Zdroj: thinkstock.com

Nástenky a noviny boli kedysi jediným zdrojom získania práce. Až s príchodom internetu sa rozšírila emailová služba a uverejňovanie pracovných ponúk na internete. Dnes by mal každý človek hľadajúci si prácu byť na sociálnych sieťach. Využívate ich aj vy?

Vďaka novým technológiám je proces hľadania ľudí čím ďalej tým viac interaktívnejší. V dnešnej dobe sa dostávajú do popredia sociálne siete. Až 93 percent organizácií aktívne využívajú sociálne média na vyhľadávanie ľudí. Medzi tými najfrekventovanejšími sú LinkedIn (98 %), Twitter (42 %) a Facebook (33 %).

Hľadanie práce a ľudí kedysi a dnes:

  1. Pred nástupom počítačovej éry bolo možné nájsť si prácu prostredníctvom násteniek a novín. Takto si hľadali prácu tí aktívnejší. Tí pasívni uchádzači si nechali archivovať ich životopis a spoliehali sa na telefónne hovory. Aj pre samotných personalistov bolo ťažké manuálne vyhľadávať životopisy v zásuvkách.
  2. Emailová forma komunikácie sa neskôr ukázala ako hlavný komunikačný prostriedok medzi kandidátom a spoločnosťou.
  3. Prvá databáza životopisov uchádzačov vznikla s príchodom webu, v roku 1995. Tá už urýchlila kontakt medzi uchádzačom a spoločnosťou.
  4. O desať rokov neskôr (v ére neskoršieho webu) už bolo vyhľadávanie kandidátov omnoho jednoduchšie a pomaly sa začala rozmáhať pracovná sociálna sieť LinkedIn.
  5. V dnešnej dobe vďaka sociálnym médiám je možné hľadať kandidátov a prácu omnoho jednoduchšie. Na Slovenku nie veľmi rozšírenú službu Twitter, vo svete využíva veľké množstvo ľudí, ktorí pošlú 175 miliónov twittov denne. Ľudia v dnešnej dobe strávia na sieti až štvrtinu dňa a čím ďalej, tým viac využívajú internet v mobilných zariadeniach.
  6. Ľudia vo svete využívajú vo veľkom aj sociálne médiá k hľadaniu práce. A nielen oni, ale aj personalisti a spoločnosti. Až 93 percent organizácií aktívne využívajú sociálne média. Najčastejšie využívajú LinkedIn (98 %), Twitter (42 %) a Facebook (33 %). Čím viac kontaktov máte na svojich sociálnych sieťach, tým máte väčšiu šancu získať prácu. Dvadsaťosem percent ľudí, ktorí majú 150 a viac kontaktov na sociálnych sieťach si tu našli prácu. Uchádzači o prácu využívajú k hľadaniu práce taktiež rovnaké sociálne médiá, avšak v inom pomere: LinkedIn (88 %), Twitter (71 %), Facebook (63 %).
  7. Sociálne médiá o vás môžu prezradiť viac, ako si myslíte. Z tých negatívnych vecí vyberáme:
    49 % kandidátov publikovali na sociálnych sieťach provokačné informácie alebo nevhodné fotografie
    45 % kandidátov boli na sociálnych sieťach zachytených, ako požívajú alkoholické látky
    35 % z nich malo nevyhovujúce komunikačné zručnosti
    33 % z kandidátov nevhodne rozprávali o bývalom zamestnávateľovi
    28 % ľudí publikovalo nevhodný a diskriminačný komentár, ktorý znevýhodňoval ľudí s odlišnou rasou, pohlavím, náboženstvo alebo kvôli odlišnému názoru
    22 % kandidátov neuviedli správnu informáciu o ich kvalifikácii
     
Viac o téme: Noviny Inzerát Hľadanie práce Facebook Twitter Sociálne médiá Sociálne siete Internet Linkedin
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Text: ami, Zdroj: theundercoverrecruiter.com, Foto: Thinkstock.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy