Predať sa môžete aj vo výťahu. Máte na to 30 sekúnd

Predať sa môžete aj vo výťahu. Máte na to 30 sekúnd.Predať sa môžete aj vo výťahu. Máte na to 30 sekúnd. Zdroj: photl.com

Predstavte si, že chcete získať vytúženú prácu a niekto vám povie, že máte iba tridsať sekúnd na to, aby ste sa prezentovali za rekordne krátky čas.

Možno sa v najbližšej dobe chystáte na spoločenskú udalosť, workshop alebo konferenciu, kde budete mať možnosť nadviazať kontakty s viacerými ľuďmi. Ak ich chcete zaujať a presvedčiť o tom, že ste ten najzaujímavejší človek, s ktorým sa oplatí rozprávať o pracovných aktivitách, najdôležitejších je prvých tridsať sekúnd rozhovoru. Tento čas sa dá porovnať napríklad k ceste vo výťahu, tzv. „elevator pitch“, čo z anglického prekladu znamená „prezentácia vo výťahu“. Ide o krátku prezentáciu vášho biznisu, vlastnej značky, alebo o prezentáciu vlastnej osoby.

Podstatou prezentácie je vystihnúť v krátkom čas podstatu veci a ešte k tomu ju pútavo vyrozprávať. Nielen forma je dôležitá, ale aj obsah. Prinášame vám sedem tipov, čoho sa pridržiavať pri sebaprezentácii.
 

  1. Nacvičte si váš prejav
    Malú prezentáciu si môžete pripraviť aj v súkromí. Predstavte si, že  sa na konferencii posadíte vedľa neznámeho človeka. O druhej osobe nič neviete, máte iba spoločný cieľ. Prišli ste si vypočuť zaujímavú prednášku alebo naučiť sa niečo nové. Ak však prednáška ešte nezačala, ťažko hľadáte spoločné témy. Pre takéto príležitosti je preto vhodná krátka prezentácia vašej osoby. Predstavte seba v tom najlepšom svetle, ale nezachádzajte do detailov. V druhej osobe by ste mali vzbudiť zvedavosť, dozvedieť sa o vás viac. Stačí, ak prejavíte nadšenie o váš nový projekt, ktorý máte momentálne na starosti, vediete, alebo sa iba chystáte pustiť do práce. Vaša reč by mala vyznievať prirodzene, v žiadnom prípade sa neučte váš „pitch“ od slova do slova.
     
  2. Rozmyslite si cieľ koverzácie
    Vaša prezentácia by mala obsahovať tri základné otázky: Kto ste? Čo robíte? Kam sa chcete dostať a čo chcete v najbližšej dobe dosiahnuť? Ak ste nezamestnaní, založte si profil na pracovnej sociálnej sieti LinkedIn alebo si svoj profil vylepšite, aby ste sa stali viac atraktívni pre hľadačov ľudí – headhunterov.
     
  3. Ohúrte schopnosťami
    Každý človek by si mal byť istý svojimi kvalitami. Prejdite si posledné pracovné pozície, čo ste sa na týchto pozíciách naučili? Aké nové zručnosti ste získali? Rozprávať sa môžete napríklad o vašej predchádzajúcej práci, o vašich úspechoch a vašom smerovaní. Nezachádzajte však do detailov. Vypíšte si z vášho životopisu aspoň štyri body, ktorými by ste dokázali zaujať.
     
  4. Rozprávajte príbehy
    Ľudia majú radi príbehy. Ak im vyrozprávate ten váš príbeh, ľudia si vás rýchlejšie zapamätajú.
     
  5. Nepoužívajte hovorovú reč
    Ak si chcete druhých ľudí nakloniť na vašu stranu, v žiadnom prípade by ste nemali používať slangové slová alebo pojmy, ktoré sa používajú iba vo vašom odbore. Váš jazyk by mal byť zrozumiteľný aj pre ostatných ľudí, ktorí nie sú zainteresovaní vo vašej práci. Iný „jazyk“ môžete zvoliť pri ľuďoch z vášho odboru, napríklad z oblasti financií, marketingu, IT. Pri rozhovore sa snažte vyhnúť aj zaužívaným frázam a klišé. Často používané frázy u druhých ľudí pôsobia neúprimne.
     
  6. Zistite záujem druhej strany
    Počas rozhovoru by ste si mali byť istí, či ste zaujali vášho poslucháča. Ak ste skončili rozprávanie, druhá strana by mala prejaviť nadšenie naďalej vás počúvať, napríklad vo forme kladenia otázok. Ak to neurobí, mali by ste zmeniť tému rozhovoru.
     
  7. Nastavte si zrkadlo
    Najlepšia sebareflexia je, keď sa vidíte, ako pôsobíte na druhých ľudí. Svoju krátku sebaprezentáciu si môžete nakrútiť na video, aby ste sa videli. Je vaša reč zaujímavá? Môžu ľudia uveriť vašej prezentácii?
Viac o téme: Výťah Prezentácia Sebaprezentácia Elevator Pitch
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Foto: Photl.com, Zdroj: businessinsider.com, Text: ami

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy