7 pravidiel, ktoré v kancelárii každý nenávidí: Čo robia nadriadení nesprávne?

Ilustračné fotoIlustračné foto Zdroj: thinkstockphotos.com

Každá firma potrebuje svoje pravidlá, to je úplne jasné, no treba dbať, aby neboli krátkozraké a zbytočné. Čím viac sa spoločnosť rozrastá, tým ťažšie je udržať poriadok. Občas sa preto stáva, že niekto prekročí pomyselnú hranicu a vznikne pokušenie vymyslieť nové pravidlo, ktoré sa bude vzťahovať na všetkých, no väčšinou to podniku len ublíži.

Keď nadriadení vytvárajú smiešne a demoralizujúce predpisy, len aby zastavili bizarné správanie niekoľkých jednotlivcov, je to problém. V drvivej väčšine prípadov totiž treba situáciu riešiť osobným rozhovorom. Ak si svojich zamestnancov nechcete poštvať proti sebe, dajte si pozor na týchto sedem pravidiel, ktoré ľudia v kanceláriách skutočne neznášajú.

Nenávidené pravidlo č.1: Zákaz používania internetu

Existujú internetové stránky, ktoré by si zamestnanec nemal prezerať v pracovnom čase, no nehovoríme o Facebooku. Keď zablokujete pornografiu a iné zrejmé veci, nastáva  čas náročného rozhodovania, kde stanoviť hranice. Zamestnanci by mali mať dovolené slobodne používať internet aspoň počas prestávok. Navyše podobné zákazy môžu pracovníkom poriadne vykonávať svoje zamestnanie.

Nenávidené pravidlo č.2: Absurdné požiadavky na dochádzku

Ľudia dostávajú plat za prácu, ktorú vykonávajú, nie za hodiny sedenia za stolom. Pokiaľ je všetko hotové, je zbytočné, aby sa zamestnanec povinne nudil v kancelárii. Stavte radšej na výkon, než na politiku.

Nenávidené pravidlo č.3: Predpotopné pravidlá emailovej komunikácie

Niektoré spoločnosti majú také reštriktívne pravidlá emailovej komunikácie, že zamestnanci musia používať prednastavené šablóny, aby im systém dovolil správu vôbec poslať.  Skúste trochu dôverovať. Ak si o svojich ľuďom nemyslíte, že sú dôveryhodní, prečo ste ich vôbec najali.

Nenávidené pravidlo č.4: Limitované prestávky na toaletu

Ak chcete pracovníkov obmedzovať už aj v tom, koľkokrát môžu navštíviť toaletu, radšej si najmite skupinu robotov. Zamestnanci si predsa aspoň trochu úcty zaslúžia.


Prečítajte si tiež: Ako pracovali ľudia kedysi a ako dnes? Toto ste o otvorených kanceláriách nevedeli


Nenávidené pravidlo č.5: Vykoreňovanie náboženských a politických názorov

Udržiavanie vysokého štandardu vzájomného kontaktu na pracovisku je neoceniteľná vec, keďže žijeme v spoločnosti presýtenej nepriateľstvom a diskrimináciou. Nemáte však dôvod organizovať hon na čarodejnice za jedno „vďaka Bohu“.

Nenávidené pravidlo č.6: Dodržiavanie umelo vytvorených rebríčkov výkonnosti

Pokiaľ zamestnancov nútite zapadnúť do umelo nastaveného hodnotiaceho systému, robíte tri základné chyby. Nesprávne hodnotíte ich výkonnosť, dávate im najavo, že ich vnímate len ako čísla a vytvárate neistotu, nespokojnosť i strach z nespravodlivého padáka.

Nenávidené pravidlo č.7: Zákaz mobilných telefónov

Myslíte, že keď  v kancelárii zakážete mobily, nikto nebude márniť čas smskovaním alebo telefonovaním? Veľmi sa mýlite. Radšej hľadajte dôveryhodných ľudí, ktorí to nebudú zneužívať a manažérov trénovaných efektívne sa vysporiadať s tými, čo nemajú dostatočné výsledky práve kvôli nadmernému používaniu mobilov.

Viac o téme: Kancelária Hnev Pravidlá Nespokojnosť Obmedzovať
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Text: ľgh; Zdroj: businessinsider.com; Foto: thinkstockphotos.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy