Prečo nechceli zamestnanci obedovať so Stevom Jobsom?

Zamestnanci považovali Jobsa za najvynaliezavejšieho, najrozhodnejšieho a najpresvedčivejšieho človeka, akého kedy stretli.Zamestnanci považovali Jobsa za najvynaliezavejšieho, najrozhodnejšieho a najpresvedčivejšieho človeka, akého kedy stretli. Zdroj: SITA

Steve Jobs od svojich zamestnancov očakával, že budú počúvať jeho rozkazy a nie ponúkať svoje názory. Nebolo preto ľahké pustiť sa s ním do reči kdekoľvek vo firme. S jediným človekom, s ktorým bol Jobs ochotný obedovať bol viceprezident pre priemyselný dizajn Jonathan Ive.

Spoluzakladateľ spoločnosti Apple a jej generálny riaditeľ Steve Jobs bol za svojho života známy, že svojim zamestnancom vštepoval jeho filozofiu  - navrhovať a vyvíjať nadštandardné produkty. Tieto vysoké normy zároveň motivovali zamestnancov, aby tvrdo pracovali a boli pripravení na všetko. Jobs bol posadnutý detailmi a chcel, aby sa všetko robilo tak, ako si on predstavoval. Následne si to aj overoval a zamestnanci museli byť pripravení na jeho najčastejšie kladenú otázku, keď ho stretli: „Na čom momentálne pracuješ?“

Jobs a zamestnanci

David Black pracoval v spoločnosti Apple skoro dvanásť rokov. Počas tohto obdobia sedel na viacerých stoličkách v spoločnosti – vyskúšal si prácu senior konzultanta pre programy Java a WebOptics, architekta riešení pre strategické vzdelávanie na oddelení v Číne a vyskúšal si práca v Pekingu na oddelení Apple´s Asia Education Marketing.

Počas práce pre spoločnosť sa David Black neveľmi stretával so Stevom Jobsom, ale nachádzal sa v jeho prítomnosti dosť často, aby si všimol, ako dokáže ovplyvňovať ľudí okolo seba.  Aký bol Jobs na svojich zamestnancov? Neveľmi bral ohľad na city iných ľudí. Bol ochotný urobiť čokoľvek, aby zvíťazil a bolo mu jedno, či ho ostatní majú radi. Od zamestnancov očakával, že budú počúvať jeho rozkazy a nie ponúkať názory. Jobs vytvoril budúcnosť, ktorú si ostatní ani nevedeli predstaviť.

Aký bol na svojich zamestnancov? David Black sa podelil o viacero príhod, ktoré počul od svojich kolegov počas práce v Apple.

Jobs kontroloval aj tie najmenšie veci, aby sa uistil, že všetko zodpovedá jeho vízii. Keď obchodný zástupca stretol po ceste z práce domov Steva Jobsa, ten sa ho opýtal, na akej úlohe pracoval celý deň. Zamestnanec mu odpovedal, že počas celého dňa sa venoval predaju softvéru. Steve mu však uštedril protiotázku: iba na tomto ste dnes pracovali?

Ďalšia príhoda sa týka zamestnanca, ktorý mal na starosti kvalitu produktov. Keď sa so Stevom stretol na schodoch, opýtal sa ho prečo ide smerom dole (domov), mal by ísť smerom hore (naspäť do práce). Keď interný zamestnanec v tvári úplne zbledol, Jobs mu hovorí, že iba žartoval.

Jobs bol otvorený a kritický. Bol si vedomí toho, čo všetko robí a spravil pre spoločnosť a nadpriemerné výsledky očakával aj od svojich zamestnancov. Ľudia z jeho autority však mali strach a často v jeho spoločnosti odpovedali skratovo. Pracovníci Apple museli byť vždy pripravení na akékoľvek otázky týkajúce sa práce.

Obedoval s jediným človekom

S jediným človek, s ktorým Jobs jedával vo firemnej kaviarni bol viceprezident pre priemyselný dizajn Jonathan Ive. Jobs si ho obľúbil po svojom návrate do spoločnosti Apple, aj vďaka jeho navrhovaným prototypom, ktoré vytvoril. Ive na nich pracoval s tímom 20-tich dizajnérov.

 

Viac o téme: Apple Obed Zamestnanci Steve jobs Obedňajšia prestávka Obedovať
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Text: ami, Zdroj: businessinsider.com, Foto: SITA

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy