7 moderných spôsobov, ako natrvalo zanecháte dobrý dojem

Zanechanie dobrého dojmu je veľmi dôležité.Zanechanie dobrého dojmu je veľmi dôležité. Zdroj: photl.com

Potrebujete prácu? Potrebujete pomôcť? Oslovte vašich známych. Čo však, ak si vás nebudú pamätať? Preto by ste vždy pri kontakte s ľuďmi mali myslieť na zanechanie dobrého dojmu. Podľa toho si vás druhí ľudia budú pamätať.

Aj vy určite z každej strany počúvate, že prácu si iným spôsobom nenájdete, ako po známosti a tak, keď ste nezamestnaní pokúšate sa spomenúť si na všetkých kamarátov, známych i menej známych ľudí, ktorých v tejto krízovej situácii môžete osloviť. Vy si na nich spomeniete, čo však v prípade, ak oni zabudnú na vás.

Ak prácu máte, ale v súčasnom zamestnaní potrebujete vyriešiť zložitý pracovný problém, s ktorým si neviete rady a nerady by ste obťažovali kolegov, môžete so žiadosťou o pomoc osloviť bývalých kolegov alebo známych. Avšak aj v tomto prípade nemusí všetko prebehnúť hladko. Pre druhého človeka môžete po istom čas upadnúť do zabudnutia. Preto by ste pri komunikácii s druhými ľuďmi, mali myslieť na to, aby ste zanechali dobrý "trvalý" dojem a aby si vás ľudia pri oslovení vždy spájali vďaka jednému z nasledujúcich bodov.
 

  1. Skladajte ľuďom komplimenty
    Ak existuje skutočný dôvod, pre ktorý by ste mali druhému človeku vzdať poklonu, urobte to. Každý človek rád počúva komplimenty. Vďaka pozitívnemu slovu spravíte niekomu pekný deň a o to ľahšie si vás zapamätá.
     
  2. Používajte slovíčko „ďakujem“
    Vďačnosť nevyšla z módy a je stále viac cenená, pretože čoraz menej ľudí dokáže vzdať uznanie a vďaku druhým ľuďom. Slovíčkom ďakujem môžete začať deň, keď poďakujete za podržanie dverí, alebo na konci pracovného dňa poďakujete svojim zamestnancov za výborne odvedenú prácu.
     
  3. Rozdajte sa
    Rozdať sa môžete rôznymi spôsobmi. Možno váš kolega potrebuje, aby ste za neho na hodinu prevzali jeho prácu, aby ste dvíhali jeho telefonáty, alebo váš známy potrebuje, aby ste mu vo voľnom čase pomohli s presťahovaním. Neleňte a pomôžte, keď vás o to požiadajú. Ak si myslíte, že by ste svoje pracovné vedomosti mohli odovzdávať ďalej, prihláste sa napríklad na workshopy, semináre alebo konferencie, na ktorých môžete odovzdávať svoje skúsenosti aj ostatným ľuďom.
     
  4. Robte to, čo hovoríte a ste
    To, čo radíte a hovoríte druhých ľuďom, to isté by ste mali aj žiť. V ľuďoch by ste mali zanechať dobrý dojem, aby sa potom o vás nerozprávalo, že vodu kážete a víno pijete.
     
  5. Usmievajte sa
    Úsmev otvára dvere do sveta a neslúži iba na prelomenie bariér. Pozitívne naladený človek vytvára okolo seba priestor, do ktorého chcú vstúpiť viacerí ľudia.
     
  6. Oslovujte ľudí menami
    Viete, ako sa volá poštárka, ktorá vám pravidelne nosí balíky? Možno by bolo načase, aby ste si jej meno zapamätali. A nielen jej meno, ale snažte sa pri každom zoznámení zapamätať meno osoby, aby ste ju mohli pri ďalšom stretnutí alebo telefonáte osloviť menom.
     
  7. Spojte sa na sociálnych sieťach
    Ak spoznáte zaujímavého človeka, s ktorým by ste chceli byť aj v budúcnosti v pracovnom kontakte, pridajte si ho na pracovnej sociálnej sieti LinkedIn. Ak sa stanete bližšími kamarátmi, môžete byť v kontakte na sociálnej siete Facebook. Kedykoľvek budete potrebovať pomôcť, budú vám na dosah. Potom už len závisí od toho, akým spôsobom sa známemu alebo kamarátovi prihovoríte.
Viac o téme: Rozhovor Stretnutie Pomoc Ľudia Kamarátstvo Meeting Rada Služba Dobrý Dojem
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Foto: Photl.com, Zdroj: LinkedIn.com, Text: ami

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy