Šéf, ktorého všetci milujú. Podľa týchto znakov ho spoznáte!

Dobrý šéf je ochotný počúvať a hovoriť o problémoch svojich zamestnancov.Dobrý šéf je ochotný počúvať a hovoriť o problémoch svojich zamestnancov. Zdroj: thinkstock.com

Dobrý šéf je ochotný počúvať a hovoriť o problémoch svojich zamestnancov, pretože vie, že spokojný zamestnanec je produktívny zamestnanec. Spoznáte ho aj podľa strategickej komunikácie v jeho tíme.

Každý šéf vám poviem, že napriek tomu, ako sa snaží, nemôže byť dobrým šéfom pre všetkých. Je umením byť dobrým šéfom, manažérom, lídrom alebo vodcom. Hlavne v kritických situáciách, keď má za úlohu oznámiť zamestnancom negatívne správy, zaviesť nové pravidlá, prijať náročné projekty alebo dať zamestnancom spätnú väzbu. Dobrého šéfa spoznáte aj podľa nasledujúcich piatich znakov.

  1. Má jasnú víziu a efektívne sa rozhoduje
    Tak ako kapitán musí riadiť svoju loď, aj šéf musí mať jasnú predstavu o budúcnosti spoločnosti a jednotlivých oddelení, ktoré manažuje. Taktiež musí byť schopný rýchlo sa rozhodovať a vedieť prevziať zodpovednosť za výsledok.
  2. Nielen očakáva, ale vie byť aj príkladom
    Je dôležité nielen vyžadovať zodpovednosť od druhých, ale sa ňou aj riadiť. Každý dobrý šéf by mal vedieť prevziať zodpovednosť tak za tímový úspech, ako aj neúspech.
  3. Deleguje a nepreveruje
    Najlepší šéf ovláda umenie delegovať prácu na druhých. Nezasahuje do práce svojich zamestnancov a denne nekontroluje ich činnosť, pretože verí, že prácu vykonajú na sto percent.
  4. Zamestnancov stavia do prvej línie a preukazuje im vďačnosť
    Každý dobrý šéf vie, že v práci musí existovať rovnováha medzi spoločnosťou, potrebami klienta a zamestnancami. Dobrý šéf je ochotný počúvať a hovoriť o problémoch svojich zamestnancov, pretože vie, že spokojný zamestnanec je produktívny zamestnanec.
  5. Je oddaný firme, ale vie si rozdeliť čas medzi prácou a súkromným životom
    Efektívny a rešpektovaný šéf nemôže byť ten, ktorý hovorí iba o svojej práci, ale ten, ktorý vie rozprávať, ako ho k práci inšpiruje jeho rodina, priatelia, známi, s ktorými trávi svoj voľný čas.

Jednou z najdôležitejších a zároveň strategických úloh každého dobrého šéfa je jeho komunikácia so svojimi podriadenými. Dokáže ich nielen vypočuť, ale aj akceptovať ich názory a nápady.

4 veci, ktoré sú dôležité pri komunikácii s tímom:

  1. Počúvanie
    Každý dobrý šéf v prvom rade počúva svojich zamestnancov. Nepresadzuje len vlastné názory, ale akceptuje nápady svojich podriadených. Pri komunikácii je preto dôležitá otvorenosť a schopnosť prijímať nové návrhy.
  2. Rozprávanie v rovine „my“ a nie „ja“
    Rozprávanie o vízii spoločnosti alebo nových projektoch by malo byť prezentované v prvej osobe množného čísla slovom „my“. Rozprávaním v rovine „ja“ hrozí vytvorenie priepasti medzi šéfom a jeho tímom. To isté platí aj o hodnotení výkonu zamestnanca. Šéf by nemal prezentovať svoj názor, ale názor spoločnosti. Komunikácia šéfa a jeho zamestnancov by sa mala niesť v duchu výhry alebo prehry pre všetkých, a nielen pre jednotlivca.
  3. Empatia
    Každý dobrý šéf  je empatický a pri rozhovoroch sa snaží klásť svojim zamestnancom premyslené otázky, aby im dokázal porozumieť, vytvoril si prirodzený rešpekt a zároveň zlepšil vzťahy medzi zamestnancami. Dôležité je, aby poznal svojich zamestnancov a dával im spätnú väzbu, či už negatívnu alebo pozitívnu.
  4. Reč tela
    Pri rozhovoroch so zamestnancami je dôležitá aj ich neverbálna komunikácia. Každý dobrý šéf by sa mal svojich zamestnancov pravidelne pýtať, ako sa im na projektoch darí a ako môžu napredovať. Šťastný zamestnanec odvádza dobrú prácu nielen sám za seba, ale aj za svoju firmu.
Viac o téme: Líder Vodca Nadriadený Manažér Správanie Šéf Delegovanie Milujúci šéf
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Zdroj: businessinsider.com, Text: ami, Foto: Thinkstock.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy