Top zamestnávateľské značky

triadtriad

V minulom blogposte* som písala o zaujímavých priestoroch, kde ľudia pracujú. Top zamestnávatelia sveta však neposkytujú len dizajnovo zaujímavé kancelárie. Top značkami v zamestnávaní sa stali komplexnou firemnou politikou, ktorá ich zamestnancov robí spokojnými.

Lídri si držia svoju pozíciu

Časopis Fortune každoročne vydáva rebríček najobdivovanejších zamestnávateľov sveta, či najlepších spoločností, pre ktorých sa oplatí pracovať.

SAS je spoločnosťou, ktorá si v podobných rebríčkoch drží svoje miesto po celé roky. Táto firma vyrábajúca obchodný software nepatrí len medzi lídrov v americkom IT sektore, ale i k top zamestnávateľom sveta.

 

Dvakrát rátaj, raz investuj


Jim Goodnight založil SAS v roku 1976. Podarilo sa mu vytvoriť firmu so

Top zamestnávateľské značky Galéria fotiek (4)
systémom benefitov, ktorá zamestnancom poskytuje nadštandartné služby počas ale i mimo ich pracovnej doby. V areáli firmy v Severnej Karolíne nájdete kadernícky salón, čistiareň, škôlku pre viac ako 600 detí ale i zdravotnícke centrum. Jim Goodnight pritom nie je žiadny samaritán, ktorý by rozmaznával ľudí. Vypočítal si, že absencie zamestnancov, keď potrebujú navštíviť doktorov by ho stáli oveľa viac ako samotné zriadenie malej polikliniky. V rozhovore, ktorý s ním robila CNN priznáva: „Ak sú šťastní moji zamestnanci, sú šťastní naši klienti. Ak sú šťastní oni, som šťastný ja.“ Ľahká matematika, vďaka ktorej veci fungujú.

Vo videu nájdete výpovede zamestnancov, napr.: marketingovej riaditeľky, ktorá si pochvaľuje možnosť mať svoje deti pri sebe každý deň, zobrať ich na obed.

 

Výsledkom tejto stratégie sú spokojní zamestnanci, a tieto fakty:

- skvelé hospodárske výsledky firmy

- priemerná dĺžka zamestnania jedného človeka vo firme je 10 rokov

- fluktuácia sa dlhodobo udržuje v nízkych číslach

- 300 zamestnancov pracuje vo firme viac ako 25 rokov

 

Opäť: Google

Aj zakladatelia Googlu sa pri svojej zamestnaneckej politike inšpirovali spoločnosťou SAS. V centrále spoločnosti sa môžete kedykoľvek počas dňa zadarmo najesť v 18 reštauráciách areálu, ísť si zacvičiť, alebo pozrieť svoje dieťa do škôlky. Vždy sa dá ísť ďalej: Google podporuje rodičov finančnými príspevkami počas 18-týždňovej materskej dovolenky, dokonca sprevádza rodičov v neľahkom adopčnom procese (právnym či psychologickom poradenstvom). Vo firme, ktorá sa snaží svojich zamestnancov podporiť aj mimo pracovnej doby, sa určite pracuje o čosi lepšie.

 

Slovensko: Sme stále lepší

I na Slovensku môžete nájsť čoraz viac zaujímavých zamestnávateľov, ktorí sa o svojich zamestnancov radi „starajú.“ Existuje viacero rebríčkov slovenských top zamestnávateľov, ktoré sa však svojim poradím rozchádzajú. Posudzovanie závisí najmä od veľkostí spoločnosti. Veľké firmy poskytujú istotu preplatených nadčasov, sezónne bonusy či oddychové zóny (napr.Tatra banka). Menšie spoločnosti stavajú na tímovom duchu, kreativite v pravidlách spoločností, ktoré sú oveľa ľahšie ovplyvniteľné ako v korporátnom svete. Uvedomenie si, ktoré prostredie nám vyhovuje viac môže byť skvelou pomocou pri výbere zamestnania. Všetko nesie svoje klady i zápory, skúsenejší uchádzač už však vie odhadnúť, čo lepšie sadne jeho povahe.

 

Top zamestnávateľské značky Galéria fotiek (4)

Stačí jednoduchý nápad

Aj vo firme SAS začali celkom jednoducho: každú stredu mali zamestnanci cukríky zadarmo. Na tejto malej „hlúposti“ sa neskôr rozvinul celý systémbenefitov. Nie je teda potreba veľkých finančných investícií. Stačia „gestá“, ktoré ukážu že zamestnávateľ sa o vás zaujíma. Na záver spomeniem zaujímavý príklad z Websupport-u, kde sa minulý týždeň rozhodli zadovážiť si bicykle pre celú firmu: nielen veľmi ekologický, ale určite aj zdravý nápad. Viac si môžete prečítať tu.

 

*Prvú časť nájdete tu: Nehanbite sa za to, kde robíte!

 

Top zamestnávateľské značky Galéria fotiek (4)

 

 

Martina Ličková  

Autorka pracuje ako account manager a HR konzultant v spoločnosti TRIAD Advertising – najoceňovanejšej digitálnej agentúre roka 2010. Autorka trpí neprekonateľnou túžbou zdieľať svoje životné dojmy, a spriadať z nich rady pre lepší pracovný život. Svoje poznatky získavala ako čašníčka, prázdninová plavčíčka, koordinátorka v neziskovom sektore, divadelná produkčná, obchodníčka s umením, projektová manažérka vo vzdelávaní a HR konzultačnej firme.

 

 

Fotogaléria k článku Počet fotiek: 4
Viac o téme: Blog Triad Kariera2011 Lickova
  • Autor: © Zoznam

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy