Týchto 7 návykov vám pomôže cítiť sa v práci lepšie

Ilustračné fotoIlustračné foto Zdroj: thinkstockphotos.com

Porucha pozornosti vôbec nie je niečo nové – mohli by sme ju nazvať aj poruchou nového veku, o ktorej stále viac hovorí. Našťastie na ňu existuje aj liek. Aj keď jednotlivci sa tím pravdepodobne nechvália, mnohí majú problém sa počas pracovnej doby sústrediť. Možno aj vy patríte medzi tých, ktorí si musia veci niekoľko krát prečítať predtým, ako ich poriadne pochopia a zapamätajú, o čom je vlastne reč. Verte, že nie ste jediný, kto zápasí s poruchou pozornosti, preto existujú spôsoby, ako sa s takýmto problémom vysporiadať.

 

  1. Racionalizujte svoju prácu
    Vaša práca sa vám nemusí páčiť. Môže byť pre vás ťažké motivovať sa, pretože nie ste stotožnený s vašou prácou. V takom prípade vyhľadajte podľa možnosti novú prácu. Ak to nemôžete urobiť, nájdite dôvod, prečo bude pre vás jednoduchšie zostať. Je to v poriadku, aj keď sú to len za peniaze. Ale je tiež v poriadku, ak to urobíte len preto, aby ste získali skúsenosti. Nech už je váš motív akýkoľvek, každé ráno, keď sa zobudíte, nezabudnite, prečo idete do práce, a bude to pre vás jednoduchšie.
  2. Zobuďte sa skoro a oblečte sa pre úspech
    Keďže sa musíte sústrediť viac ako ostatní, zobuďte sa skôr, aby sa vaša myseľ rozhýbala čo najskôr. Vstaňte dosť skoro na to, aby ste sa prebudili a stihli zjesť zdravé raňajky, piť kávu a nosiť pohodlné a vhodné oblečenie. Vďaka tomuto zvyku to bude pre vás každý deň ľahšie a ľahšie a nakoniec by ste mohli byť medzi prvými, ktorí prídu do práce. A s úsmevom.
  3. Vyčistite stôl a obrazovku počítača
    Udržujte počítač a okolie okolo počítača čisté. Áno, niektoré výskumy mohli ukázať, že kreatívne neporiadok je lepší ako organizovaná práca, ale ak trpíte poruchou koncentrácie, bude pre vás veľmi ťažké zamerať sa na akékoľvek, dokonca aj kreatívne neporiadok. Aby ste sa ľahšie zamerali na to podstatné, váš stôl musí byť čistý a usporiadaný.
  4. Noste slúchadlá
    Pokiaľ je to možné, počas práce majte na sebe slúchadlá. Aj keď nechcete počúvať hudbu. Pomôžu vám nebyť rušený hlukom, kolegovia musieť s vami budú musieť menej konverzovať a rozptyľovať vás a viac sa sústredíte na prácu. A áno, budete aj efektívnejší.
  5. Vytvorte zoznam úloh
    Aj keď sa to dá považovať za samozrejmé, je na mieste spomenúť, aké dôležité to je. Každé ráno by ste mali zostaviť zoznam toho, čo vás v daný deň čaká. Úlohy, ktoré zostali z dňa predtým, e-maily, na ktoré musíte odpovedať, dôležití ľudia, ktorých musíte osloviť. Úlohy vykonávajte podľa priority a keď vykonáte, vyškrtnite ich.
  6. Stanovte si čas venovaný sociálnym médiám
    Nemá zmysel zdržať sa „surfovania“ na sociálnych sieťach, takže si napríklad nechajte z každej hodiny päť minút, aby ste skontrolovali, „čo je nové“. Alebo skúste používať svoj mobilný telefón menej ako dve hodiny denne. Čím menej času trávite na sociálnych sieťach, tým viac času budete mať na prácu a pre seba.
  7. Bežte na krátku vychádzku
    Ak ste si všimli, že je pre vás ťažké zamerať sa na to, čo musíte urobiť, urobte si čas a vydajte sa na prechádzku, aby ste si prečistili mozog. Doprajte si desaťminútovú prechádzku aspoň dvakrát denne. Počas tejto doby môžete ísť von, sedieť na lavičke v parku alebo počúvať hudbu, podľa toho, čo vám najviac vyhovuje. Po prestávke bude pre vás omnoho ľahšie sa vrátiť do práce.
Viac o téme: Práca Zamestnanie Šťastie Život Povolanie Návyky
  • Autor: © Zoznam/el
  • Zdroj: HR, Foto: Thinkstock

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy