7 spôsobov, ako si vybrať dokonalého zamestnanca: Zamestnávatelia, skúste to urobiť takto

Hľadanie nového človeka náborový proces môže byť vyčerpávajúcim vytrvalostným testom, a to nielen pre žiadateľov o zamestnanie, ale aj pre tých, ktorí na výber dohliadajú. Mnohé spoločnosti dostávajú stovky žiadostí na ponúkané pracovné miesto a preosievanie týchto žiadostí môže byť celkom unavujúce. Niektoré firmy však používajú iný spôsob výberu kvalitných zamestnancov. Chcete vedieť aký? Pozrite si tie najlepšie tipy, ako vybrať zamestnanca, ktorý perfektne zapasuje do vašej spoločnosti.

  1. Vytvorte si ideálny profil zamestnanca
    Aký zamestnanec je ideálny pre vašu spoločnosť? Podľa čoho sa jeho ideálnosť zisťuje? Je to jeho praxou v danom odbore, študijnými výsledkami alebo sociálnymi zručnosťami a kompetenciami? Na základe takéhoto profilu môžete určiť, či je daný kandidát vhodný pre pracovnú pozíciu, o ktorú sa uchádza, alebo by bol vhodnejší na inú pozíciu. Tieto hodnotenia osobnosti vám môžu pomôcť odhaliť potenciál uchádzača o zamestnanie, ktorý životopis nie vždy dokáže určiť. 
  2. Zamerajte sa na fakty
    Menej pozornosti venujte klasickým pohovorovým otázkam, namiesto toho zaujmite forenzný prístup k pracovným úspechom a neúspechom kandidáta. Pýtaním sa jednoduchých a faktických otázok, ktoré sú založené na psychológii, zistíte nepopierateľné fakty o ich kariére. Ak sa oboznámite s týmito faktmi, môžete predpokladať, aké budú ich pracovné kroky vo vašej firme.
  3. Žiadajte od kandidátov sprievodné listy
    Sprievodné listy vám toho veľa povedia. V sprievodnom liste je podstatné zistiť, či si kandidáti vyhradili čas na pochopenie chodu spoločnosti a pozície, o ktorú sa uchádzajú.
  4. Vytrvalosť a tvorivosť
    Vytrvalosť, trpezlivosť a usilovnosť - každá spoločnosť chce pritiahnuť ľudí s takýmito vlastnosťami. Na to, aby ste ich prilákali do vašej spoločnosti, vyskúšajte inovatívne profesionálne spôsoby. Zaujať ľudí s vyššie spomenutými vlastnosťami sa vám podarí napríklad použitím chytľavých hlavičiek e-mailových predmetov alebo odosielaním ručne písaných poďakovaní. Spojte originalitu s istou dávkou luxusu.
  5. Vypýtajte si video vizitku
    Keď vás doslova valcujú životopisy kandidátov, využite silu digitálnych médií a technológií. Dajte svojim kandidátom 60-sekúnd a 48 hodín na to, aby vám odpovedali na nasledujúcu otázku „Prečo ste práve vy dokonalým kandidátom?“ Takto rýchlo zistíte, kto z kandidátov dodržiava termíny a veľa sa dozviete aj z ich neverbálnej komunikácie.
  6. Pýtajte sa na zručnosti v oblasti sociálnych médií
    Zručnosti v oblasti sociálnych médií môžu byť rozhodujúce pre predaj, marketing a vývoj značky. Hoci pracovné skúsenosti z odboru a súvisiace tituly sú dôležité, dôrazne hodnoťte zručnosti v oblasti sociálnych médií kandidáta. Dobrý kandidát pre vás bude vtedy, ak bude vedieť príbeh vašej značky zdieľať so svetom.
  7. Zistite, čo kandidátov naozaj zaujíma
    Nedávno istý šéf požiadal uchádzčov hlásiacich sa do firmy, či by sa mohol pozrieť na  domovskú obrazovku ich mobilného telefónu. Chcel totiž vedieť, aké aplikácie tu majú stiahnuté. Takáto požiadavka je však naozaj zvláštna a netradičná, aj keď sa ňou môžete dozvedieť naozaj veľa o skutočných záujmoch a prioritách kandidátov. Skúste to ale urobiť inak. Spýtajte sa uchádzačov, aké aplikácie najčastejšie používajú, aké stránky na internete sledujú.
  • Autor: © Zoznam/kch
  • Zdroj: Zdroj: forbes; Foto: gettyimages
 
Staršie správy
Staršie správy