HR a značka zamestnávateľa

Ilustračné fotoIlustračné foto

Vo štvrtok, 7. júna 2018, sa v hoteli Apollo konal druhý workshop zo série HR Development Academy s témou HR a značka zamestnávateľa. Predpokladá sa, že v blízkej budúcnosti bude kvalitne rozpracovaný Employer Branding kľúčovým nástrojom na získanie tých najkvalitnejších zamestnancov. Prečo sa značka zamestnávateľa čoraz viac dostáva do popredia výstižne zdôvodnila Lucia Glasová: „Pred 10 rokmi mal personalista 4 životopisy potenciálnych uchádzačov a dnes má pred sebou kandidát 4 potenciálnych zamestnávateľov.“

Vo svetovej spoločnosti s rodinnou firemnou kultúrou bolo vybudovanie značky zamestnávateľa komplexným procesom, ktorý dosiahol úspech a firme priniesol nových uchádzačov. O Employer Brandingu a troch fázach budovania značky nám porozprával HR manažér svetovej spoločnosti ON Semiconductor Slovakia a. s., Peter Jurčík, ktorý má skúsenosti s komplexným riadením ľudských zdrojov na Slovensku, v Rumunsku aj v Slovinsku. Prezentáciu svojimi skúsenosťami dopĺňala Alena Mazánová, Employer brand specialist zo spoločnosti CUBE studio, v spolupráci s ktorou bolo realizované budovanie značky zamestnávateľa v ON Semiconductor. Prvou fázou je nájdenie a analyzovanie hodnôt, ktoré sú pre zamestnancov firmy cenné a atraktívne, pričom túto analýzu realizovali prostredníctvom workshopov so zamestnancami. Druhým krokom je vytvorenie plánu budovania značky zamestnávateľa na základe hodnôt, ktoré vzišli od zamestnancov. Dôležité je zaujať týmito hodnotami potenciálnych zamestnancov a najmä dať im silný dôvod, prečo sa uchádzať o prácu v spoločnosti so silnou značkou zamestnávateľa. Proces budovania značky uzatvára tretia, azda najdôležitejšia fáza, čo bolo v prípade spoločnosti ON Semiconductor spustenie novej webstránky, na ktorej obsahu sa svojimi príbehmi a výrokmi podieľajú samotní zamestnanci. „Ťažko sa robí Employer Branding vo firme, ktorá nefunguje. Základom úspechu ON Semiconductor bola fungujúca rodinná atmosféra,“ uzavrela Alena Mazánová.

Tímlíderka oddelenia HR a recruitmentu v Slovenskej sporiteľni, Lucia Glasová, sa aktívne venuje aj téme posilňovania značky zamestnávateľa. Výborne fungujúcou značkou zamestnávateľa sa, najmä  vďaka nej, môže sporka pochváliť prostredníctvom projektu Urob si meno v Slovenskej sporiteľni. Cieľom tohto projektu je osloviť potenciálnych nových kolegov hlavne cez podporu rovnováhy medzi pracovným a súkromným životom, pričom túto filozofiu spoločnosť propaguje aj medzi svojimi zamestnancami. Projekt rozbehlo 8 ambasádorov- zamestnancov sporky, ktorí motivovali ďalších, vyše 20 zamestnancov, k nominácii do internej kampane. Z týchto zamestnancov následne spravili podnikové hviezdy- výnimočnosť a ľudskosť zachytil profesionálny fotograf a z fotiek následne spravili interný kalendár. Ako zdôraznila Lucia Glasová: „Nosnou myšlienkou kampane Urob si meno je propagácia spoločnosti priamo cez našich zamestnancov, nie cez hercov a známe osobnosti.“

Slovo prevzali ďalší spíkri zo spoločnosti Excellent Partners, Vladislav Leško Senior Trainer & Consultant a Boris Kapucian Senior Trainer & Consultant, vďaka ktorým sme si aj my vyskúšali jedinečnú techniku, ktorá v sebe spája svet farieb spolu s kognitívnymi zručnosťami- jazykom. Prostredníctvom Colourmind, aplikácie českej spoločnosti Engage Hill, sme si vyskúšali rýchly dvojminútový test autentických postojov k téme zamestnávateľskej značky. CWAT, teda Colour-Word Association Technique, je patentovaná technika, ktorá podáva presné a neskreslené výsledky o zákazníckych preferenciách, vyhodnocuje postoje v škále od 0 do 10 a dokáže predikovať nasledujúci vývoj. Nemenej zaujímavá bola štúdia, ktorú prostredníctvom aplikácie Colourmind uskutočnila firma Engage Hill na tému Work Purpose. 50 000 respondentov zo Slovenska a Česka prikladalo najväčší význam týmto 4 hodnotám: najdôležitejšia je (spolu)zodpovednosť, ktorá zamestnanca motivuje k angažovanosti, na druhom mieste je obsah práce, ktorý by mal dávať zamestnancovi pocit zmysluplnosti, na treťom mieste je kariérny rozvoj a zmysluplnosť práce dotvára adekvátne ohodnotenie.

Ak sa chcete dozvedieť viac o generačnom mixe, teóriách X, Y a Z a získať prehľad v náročnej téme leadership, prihláste sa na workshop HR, Leadership a generáčný mix zo série HR Development Academy, ktorý sa bude konať 27. septembra 2018 v Bratislave.

Zdroj: HRDA, Natália Petrová

  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Zdroj: PR článok

Súvisiace články

Staršie správy
Staršie správy