Prvé dni v novej práci: Ako si firma udrží nového zamestnanca?

Zdroj: thinkstockphotos.com

Nedávno som sa stretla s bývalou kolegyňou, ktorú si pamätám ako veľmi šikovnú, skúsenú, lojálnu a húževnatú. Jednoducho zamestnanec, ktorého by sme si všetci priali. Vo firme, kde sme boli kolegyne, pracovala niekoľko rokov. Keď som sa jej spýtala, ako sa má a kde pracuje, začala mi menovať zoznam zamestnávateľov, ktorých stihla za pomerne krátku dobu vystriedať. Po dlhšom počúvaní som spozorovala jeden spoločný prvok, ktorý bol pre týchto zamestnávateľov charakteristický. Bola to práve starostlivosť o nováčika v prvých dňoch a týždňoch od nástupu.

Recruiteri mi určite dajú za pravdu, že nájsť skutočne dobrého zamestnanca je ako hľadať ihlu v kope sena. O to viac sa všetci tešia, keď takého zamestnanca nájdu. A ak aj druhá strana potvrdí, že sa rozhodla pracovať pre nás, máme vyhraté. Teda v tejto chvíli to tak aspoň vyzerá.

Práve v tomto okamihu je veľmi kľúčové uvedomiť si, že proces získania dobrého zamestnanca nekončí, ale že proces udržania si zamestnanca ešte len začína. Je to ako keď žena porodí dieťa. Pôrodom neodloží svoje dieťa niekde do postieľky v pôrodnici a neodíde preč, ale poskytuje mu 24 hodinovú starostlivosť celé dni, týždne, mesiace a roky. Podporuje ho v spoznávaní vecí okolo nás, neustále sa pýta a overuje si, či je dieťa v poriadku, či ho náhodou niečo netrápi alebo či niečo nepotrebuje a pevne ho drží za ruky pri jeho prvých krokoch. Odmenou je bezhraničná láska dieťaťa k nej.

Rovnako to platí aj s novým zamestnancom. Ak sa o neho budeme dobre starať, zaujímať sa o jeho prvé pocity a dojmy a budeme mu pozorne načúvať, získame do rodiny ďalšieho člena, ktorý bude za nás „kopať“ v dobrom aj v zlom. A keď raz vyletí z nášho hniezda ( rozumej odíde za kariérou k inému zamestnávateľovi), bude na nás vždy spomínať v dobrom. Mnohí zamestnanci ostávajú vernými zákazníkmi aj po odchode z firiem, pre ktoré pracovali. Ostávajú však len vtedy, ak boli u nás spokojní.

V Martinuse sa uvedomujeme, že nič nie je samozrejmosťou a každý jeden z nás má vo vlastných rukách úspech našej firmy a „employer brand“ budujeme všetci spoločne.

Určite si každý z vás ešte spomenie, aké to bolo, keď ste prvý krát prišli do nového zamestnania, ako ste sa zoznamovali s novými kolegami, ako vám kolegovia pomáhali porozumieť firme, ktorej ste sa stali súčasťou. Každý z nás prežíva prvé dni a týždne po svojom. Niekomu to ide ľahko, niekto na to potrebuje trochu viac času, aby sa "skamarátil" s novým prostredím.

V Martinuse sme tiež premýšľali, čo spraviť inak a lepšie, aby sme všetkým novým Martinusákom vedeli pomôcť v prvých dňoch a týždňoch porozumieť nám ešte rýchlejšie a preto sme sa rozhodli rozbehnúť tzv "Uvítací deň na centrále".

Cieľom tohto dňa je spoznanie sa navzájom, naladenie sa na rovnakú vlnovú dĺžku a pochopenie vecí, ktoré v Martinuse každý deň žijeme.

Autorka článku: Zuzana Száraz

Prvé dni v novej Galéria fotiek (2)

A ako taký uvítaci deň prebieha vám prezradíme na workshope HRDA: Budovanie zamestnávateľskej značky, ktorý prebehne 28. septembra 2017 v Martinuse. Miesto si rezervujte na office@extpartners.sk, alebo 0911 797 799.

Viac o téme: Brand Zamestnanec Nový Branding Hrda Employer
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Zdroj: PR článok, HRDA

Súvisiace články

Staršie správy
Staršie správy