6 najhorších viet, ktoré môže šéf vysloviť: Tieto slová by zamestnanci najradšej nikdy nepočuli

Sú vety, ktoré vyjdú z úst nadriadeného a na výkon zamestnancov zapôsobia priam magicky – predovšetkým ak ide o slová pochvaly a vďaky. Na druhej strane je však niekoľko viet, ktoré na zamestnanca zapôsobia úplne iným spôsobom, tým najhorším možným. Ktoré vety by šéfovia nemali vysloviť, ak nechcú vyvolať apatiu a nechuť k práci vo svojich zamestnancoch? Toto je 6 najhorších viet, ktoré môžu nadriadení vypustiť z úst.

 

 

  1. Rozhodnutie je na tebe
    Je dobré, ak nadriadený umožní byť „vo vedení“ aj svojim zamestnancom, tí však na to musia byť pripravení. Dobrý šéf nezverí dôležitú úlohu niekomu, kto by ju nezvládol. Zároveň sa nezbavuje zodpovednosti, ak nastanú problémy či komplikácie: keďže je vo vedúcej pozícii, vie, že zodpovednosť leží predovšetkým na jeho pleciach.
  2. Bude sa to tak robiť, pretože vedenie rozhodlo
    Tento typ odpovede je niečo, čo zamestnancov demotivuje, znechutí a spôsobí odpor k práci. Prečo? Zamestnanci sa totiž začnú cítiť tak, že nie sú súčasťou spoločnosti a ich názor nie je dôležitý. Dobrý šéf nájde spôsob, ako oznámiť a predovšetkým vysvetliť dôležitú zmenu či nové pravidlo, ktoré sa vo firme zavádza. Odborníci dokonca tvrdia, že ak si šéf vyčlení čas na prebratie dôležitých zmien v spoločnosti so svojimi podriadenými, zabezpečí si tak ich dôveru a lojalitu.
  3. Vždy sme to robili takto
    Časy, technológie ale aj zákazníci sa menia – na to by mal pamätať každý manažér, nadriadený či šéf. Preto ak príde zamestnanec s nápadom na zmeny a na vyskúšanie nových spôsobov práce, dobrý šéf ho nezastaví, práve naopak, podporí jeho myšlienku. Najlepší zamestnanci totiž prinášajú do spoločnosti inovatívne idey a nie je pre nich nič horšie, ak ich nadriadený nestopne vetou „Ale u nás sme to vždy robili takto“.
  4. Urobíš to, pretože som povedal
    Ak sa chcete rýchlo zbaviť zamestnancov, pokojne aj naďalej používajte túto vetu. Jej vyslovením totiž ukazujete drzosť, nadradenosť a žiaden rešpekt. Zamestnanci od vás očakávajú vysvetlenie, prečo majú robiť to, čo im kážete, chcú rozumieť vaším požiadavkám. V dnešných časoch takýchto autoritársky prístup stráca na význame, predovšetkým v spoločnostiach, ktoré pracujú s talentami. Komandovaním a direktívnym prístupom síce dosiahnete to, čo chcete, kvalita vykonanej práce však bude nižšia, takisto stratíte dôveru ľudí vo svojom tíme.
  5. Nie je to dosť dobré
    Ako nadriadený máte právo kritizovať a komentovať, čo všetko je zlé, čo všetko sa vám nepáči na práci zamestnanca. Vždy však voľte spôsob, ktorým zamestnanca neponížite a neurazíte. Pamätajte, dobrý šéf je vždy diplomat.
  6. Musíme sa porozprávať
    Hrôzostrašná fráza, ktoré neveští nič dobré. Ak chcete čo najviac vyľakať svojich podriadených, toto je veta, s ktorou sa vám to podarí hneď. Mnohé firmy zabúdajú na to, že dobrá komunikácia je základom dobrých pracovných vzťahov. Komunikujte so svojimi zamestnancami priebežne, informujte ich, v čom sú ich silné, ale aj slabé stránky, nenechajte si svoju nespokojnosť na jedno stretnutie, na ktoré ich zavoláte vetou „Musíme sa porozprávať“. 

Zdielať článok na Facebooku
06.04.2017  |  Zdroj: businessinsider; Text: es; Foto: thinkstockphotos.com
Hodnotenie článku:
5.0/5 (1 hlasov)

Citáty o práci a kariére

André Maurois

Každá práca vykonávaná so zaľúbením je šťastím. Keď sa ale k práci pridá láska, nie je na svete nič radostnejšie.

André Maurois