Aká je cesta k spokojným a motivovaným zamestnancom? Firmy prezradili, čo pre to robia

Ilustračné fotoIlustračné foto Zdroj: thinkstock.com

Vo štvrtok, 22. septembra, sa konal ďalší inšpiratívny workshop HR Development Academy. Tento raz sa hovorilo na tému „Ako môže interná komunikácia podporovať angažovanosť a výkonnosť zamestnancov?“. So svojimi príbehmi a skúsenosťami sa podelili odborníci zo spoločností Orange Slovensko, CRH (Slovensko) a SPP. Peter Tóth, Mirka Remenárová a Leopold Böttcher si pripravili pútavé prezentácie, v ktorých prezradili, aké nástroje a spôsoby využívajú, aby u svojich zamestnancov podporili motiváciu a spokojnosť.

Ako prvý vystúpil so svojou prezentáciou Peter Tóth z Orange Slovensko, a.s. V rámci nej predstavil samotnú spoločnosť, jej históriu a prezradil tiež, ako u nich funguje interná komunikácia. Na konkrétnych príkladoch ukázal, ako sa im práve pomocou internej komunikácie podarilo zvýšiť angažovanosť zamestnancov. S prítomnými sa podelil o užitočné tipy, ktoré sami využili a vďaka ktorým dosiahli, že sa ich zamestnanci stali aktívnymi, začali prinášať nápady a návrhy na vylepšenie toho, s čím neboli úplne spokojní. Jedným zo spôsobov, ako sa im to podarilo, bola zmena komunikácie so zamestnancami. Aj vďaka tomu ich pracovníci v záverečnom prieskume deklarovali, že svoju prácu vnímajú ako zmysluplnú a sú vo svojom zamestnaní spokojní.

Aká je cesta k Galéria fotiek (3)


 

Mirka Remenárová z CRH (Slovakia), úspešnej firmy v oblasti stavebných materiálov, hovorila vo svojej prezentácii o tom „Ako dostať značku zamestnávateľa do srdca aj do hlavy“. Na úvod porozprávala, s čím všetkým sa počas svojej bohatej praxe stretla a čo ju čakalo, keď nastúpila do spoločnosti CRH. Prezradila, aké kroky sa dajú podniknúť vo firme, ktorá prechádza zmenou obchodného mena i vizuálnej identity a ako pomôcť prejsť touto zmenou aj samotným zamestnancom. Jedným zo spôsobov, ktoré v rámci spoločnosti uplatnili, bolo využitie informačných stojanov, pomocou ktorých sa dostali ku zamestnancom pracujúcim v exteriéri. Vďaka tejto, ale aj ďalším novinkám sa im podarilo zmeniť vnímanie zamestnancov, pomohli im tiež akceptovať novú značku a zároveň posilniť aj ich angažovanosť.

Aká je cesta k Galéria fotiek (3)

 

Workshop uzavrel Leopold Böttcher zo Slovenského plynárenského priemyslu. Ten sa v rámci svojej prednášky podelil o kreatívny nápad, ktorý v rámci spoločnosti uplatnili, keď chceli podnietiť zamestnancov k tomu, aby šetrili energiami. Rozhodli sa využiť šikovné kartičky, ktoré rozmiestnili do kuchyniek, toaliet, ale aj kancelárií zamestnancov. Na týchto kartičkách si mohli zamestnanci prečítať upravené známe príslovia a porekadlá o šetrení, ktoré však boli prispôsobené konkrétnym situáciám – šetreniu vody či elektriny. Böttcher sa tiež pochválil, že s týmto nápadom, ktorý v závere priniesol skvelé výsledky, tiež uspeli aj v rámci súťaže AICO Grand Prix a odniesli si prvé miesto v kategórii Taktické riešenia.

Nestihli ste tento workshop? Nevadí, už 24. novembra 2016 sa bude v hoteli Max Inn konať ďalší, konkrétne na tému „Big data môžu byť viac než len HR Controlling“. Chcete o ňom vedieť viac? Podrobné informácie budú o podujatí postupne zverejňované tu.

Viac o téme: Zamestnanec Workshop Spokojný Appel HRDA
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: PR článok; Foto: thinkstockphotos.com

Súvisiace články

Staršie správy
Staršie správy