Aká je cesta k spokojným a motivovaným zamestnancom? Firmy prezradili, čo pre to robia
Vo štvrtok, 22. septembra, sa konal ďalší inšpiratívny workshop HR Development Academy. Tento raz sa hovorilo na tému „Ako môže interná komunikácia podporovať angažovanosť a výkonnosť zamestnancov?“. So svojimi príbehmi a skúsenosťami sa podelili odborníci zo spoločností Orange Slovensko, CRH (Slovensko) a SPP. Peter Tóth, Mirka Remenárová a Leopold Böttcher si pripravili pútavé prezentácie, v ktorých prezradili, aké nástroje a spôsoby využívajú, aby u svojich zamestnancov podporili motiváciu a spokojnosť.
Ako prvý vystúpil so svojou prezentáciou Peter Tóth z Orange Slovensko, a.s. V rámci nej predstavil samotnú spoločnosť, jej históriu a prezradil tiež, ako u nich funguje interná komunikácia. Na konkrétnych príkladoch ukázal, ako sa im práve pomocou internej komunikácie podarilo zvýšiť angažovanosť zamestnancov. S prítomnými sa podelil o užitočné tipy, ktoré sami využili a vďaka ktorým dosiahli, že sa ich zamestnanci stali aktívnymi, začali prinášať nápady a návrhy na vylepšenie toho, s čím neboli úplne spokojní. Jedným zo spôsobov, ako sa im to podarilo, bola zmena komunikácie so zamestnancami. Aj vďaka tomu ich pracovníci v záverečnom prieskume deklarovali, že svoju prácu vnímajú ako zmysluplnú a sú vo svojom zamestnaní spokojní.
Mirka Remenárová z CRH (Slovakia), úspešnej firmy v oblasti stavebných materiálov, hovorila vo svojej prezentácii o tom „Ako dostať značku zamestnávateľa do srdca aj do hlavy“. Na úvod porozprávala, s čím všetkým sa počas svojej bohatej praxe stretla a čo ju čakalo, keď nastúpila do spoločnosti CRH. Prezradila, aké kroky sa dajú podniknúť vo firme, ktorá prechádza zmenou obchodného mena i vizuálnej identity a ako pomôcť prejsť touto zmenou aj samotným zamestnancom. Jedným zo spôsobov, ktoré v rámci spoločnosti uplatnili, bolo využitie informačných stojanov, pomocou ktorých sa dostali ku zamestnancom pracujúcim v exteriéri. Vďaka tejto, ale aj ďalším novinkám sa im podarilo zmeniť vnímanie zamestnancov, pomohli im tiež akceptovať novú značku a zároveň posilniť aj ich angažovanosť.
Workshop uzavrel Leopold Böttcher zo Slovenského plynárenského priemyslu. Ten sa v rámci svojej prednášky podelil o kreatívny nápad, ktorý v rámci spoločnosti uplatnili, keď chceli podnietiť zamestnancov k tomu, aby šetrili energiami. Rozhodli sa využiť šikovné kartičky, ktoré rozmiestnili do kuchyniek, toaliet, ale aj kancelárií zamestnancov. Na týchto kartičkách si mohli zamestnanci prečítať upravené známe príslovia a porekadlá o šetrení, ktoré však boli prispôsobené konkrétnym situáciám – šetreniu vody či elektriny. Böttcher sa tiež pochválil, že s týmto nápadom, ktorý v závere priniesol skvelé výsledky, tiež uspeli aj v rámci súťaže AICO Grand Prix a odniesli si prvé miesto v kategórii Taktické riešenia.
Nestihli ste tento workshop? Nevadí, už 24. novembra 2016 sa bude v hoteli Max Inn konať ďalší, konkrétne na tému „Big data môžu byť viac než len HR Controlling“. Chcete o ňom vedieť viac? Podrobné informácie budú o podujatí postupne zverejňované tu.
- Autor: © Zoznam
- Zdroj: PR článok; Foto: thinkstockphotos.com