Najväčšie klamstvá zamestnancov: Prichytení, odhalení, vyhodení
Klamali ste už niekedy v práci? Podľa výsledkov marcového prieskumu on-line spoločnosti SurePayroll poskytujúcej mzdové služby polovica zamestnávateľov verí, že uchádzači o prácu klamú vo svojich životopisoch, a to predovšetkým skresľovaním skúseností a zručností. Rovnaký počet šéfov prichytil zamestnancov pri vymýšľaní si príbehov, napríklad pri predstieraní choroby. Akých najväčších lží sa pracovníci dopúšťajú?
Vymyslený diplom
Klamať o vzdelaní sa neoplatí, hoci je možné, že nikto od vás kópiu diplomu žiadať nebude. Uchádzači často uvádzajú nepravdivé informácie o svojom vzdelaní uvažujúc, že práve to im zaručí zisk ich vysnívanej práce. Mali by si však uvedomiť, že podobné lži prinášajú krátkodobý úžitok a dlhodobé problémy v podobe stratenej reputácie a dôvery, nehovoriac o strese, ponížení a rozpakoch. Pokiaľ chcete prekonať konkurenciu, zaslúžte si vlastné úspechy.
Prečítajte si tiež: Bojíte sa, že vás reč tela prezradí? Klamstvá o neverbálnej komunikácii odhalené
Prichytení na sociálnych sieťach
Pracovníci majú občas vo zvyku spraviť si voľno aj vtedy, keď naň nemajú právo. Šéfovi oznámia tragickú udalosť v rodine či chorobu a namiesto nich si užívajú alebo oddychujú. Neskôr neodolajú a svoje skvelé zážitky zverejnia na sociálnych sieťach a stáva sa, že ich aj prichytia. Pre zamestnancov je v prípade pokušenia spraviť niečo podobné potrebné uvedomiť si, či im práca stojí za to. Ak sa cítite byť prepracovaní, nedocenení alebo nedostatočne platení, je vhodné zvážiť odchod a prestať si vymýšľať výhovorky.
Prečítajte si tiež: 10 znakov, ktoré odhalia vášho kolegu pri klamstve
Krádež identity
Ak si zamestnávateľ nedá pozor, môže sa stať, že citlivé firemné údaje zverí do rúk človeka, ktorý sa vydáva za niekoho iného. Osobné doklady preto treba dôkladne skontrolovať a nenajímať pracovníkov na základe prvého dojmu. Dôležité je byť metodický, nesledovať pocity a overiť dokumenty i odporúčania. Na mnohých šéfov môže pôsobiť dlhý proces najímania nových zamestnancov ako neefektívny, ale v konečnom dôsledku dokáže ušetriť obrovské množstvo času a peňazí. V procese najímania pramenia najväčšie chyby z prílišného ponáhľania sa.
- Autor: © Zoznam
- Zdroj: Text: ľgh; Zdroj: news.com.au; Foto: thinkstockphotos.com