Soft skills alebo mäkké zručnosti: Tieto by ste si mali pridať do životopisu

Tvrdé zručnosti sú praktické, technické zručnosti ktoré ste sa naučili počas života. Na druhej strane mäkké zručnosti sú také zručnosti, ktoré sú univerzálne vhodné pre generálneho riaditeľa aj pre sociálneho pracovníka. Užitočné sú pre každé povolanie. Je medzi nimi napríklad kritické myslenie, adaptabilita, organizácia a ďalšie zručnosti, ktoré zahŕňajú interakciu s ľuďmi. Nazývajú sa soft skills alebo mäkké zručnosti. Zatiaľ čo vaše tvrdé zručnosti vám môžu pomôcť dostať sa do dverí, vaše mäkké zručnosti budú hlavným faktorom vašej schopnosti získať povýšenie.

5 mäkkých zručností, ktoré by ste mali uviesť vo svojom životopise

Schopnosť riešiť problémy

Nezáleží na tom kde pracujete alebo ako vysoko mierite na kariérnom rebríčku, určite po ceste narazíte na nejaké problémy – pravdepodobne dosť často. Zamestnávatelia chcú zamestnancov, ktorí sa nenechajú problémami vyviesť z miery, ale miesto toho sa im postavia zoči voči a začnú hľadať riešenia. Čím lepší ste v riešení problémov, tým lepším budete v akékoľvek práci.

Usporiadanosť

Nikdy sa nestretnete so zamestnávateľom, ktorý hovorí, že uprednostňujú zamestnancov, ktorí nie sú organizovaní. Áno, niektoré pracovné miesta umožňujú trochu viac dezorganizácie ako iné, ale organizácia je cesta k tomu, aby bola vaša práca skutočne efektívna a efektná. Toto je jedna zo zručností, ktorú si zamestnávateľ rýchlo potvrdí alebo vyvráti, takže ak ju uvediete dokážte, že to tak skutočne je.

Aktívne počúvanie

Keď aktívne počúvate jednoducho venujete plnú pozornosť osobe, ktorá s vami hovorí. Tu je jedno malé tajomstvo: Zamestnávatelia milujú aktívnych poslucháčov. Znamená to lepšiu komunikáciu, menej chýb a vyššiu produktivitu. Bez ohľadu na to, v ktorej oblasti operujete, aktívny poslucháč je vždy výhodou. Byť dobrým aktívnym poslucháčom si môže vyžadovať určité úsilie, ale stojí za to sa v tom zlepšiť.

Tímová práca

Ach, tímová práca... táto mäkká zručnosť pravdepodobne nedostáva toľko rešpektu, koľko si zaslúži, pretože slovné spojenie „tímový hráč“ je bežnou výbavou takmer každého životopisu. Potvrďte túto zručnosť skutočnými príkladmi z vašej práce a zažiarite medzi ostatnými kandidátmi. Ľudia, ktorí majú dobrú tímovú etiku, sa v organizáciách pohybujú rýchlejšie a stávajú sa tými, u ktorých ostatní zamestnanci hľadajú rady a vedenie.

Adaptabilita

Spýtajte sa ktoréhokoľvek biológa a povedia vám, že druh, ktorý sa nedokáže adaptovať, je odsúdený na zánik. Je veľmi pravdepodobné, že v určitom okamihu vašej práce dôjde k zmenám, ktoré vás možno prekvapia. Možno vaši nadriadený budú chcieť robiť veci inak ako doteraz. To, ako sa prispôsobíte týmto zmenám, určí vašu pracovnú budúcnosť. Preto je dôležité sa v takejto situácii vedieť rýchlo prisposobiť.

Viac o téme: Práca Zamestnanie Životopis Prijať Zručnosti Nová práca Soft skills
  • Autor: © Zoznam/el
  • Zdroj: Foto: Getty, glassdoor

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy