Hľadáte si prácu? Takýto e-mail by mal dostať váš budúci zamestnávateľ

Už samotný predmet mailu vám môže pomôcť vyniknúť. Hlásite sa do vami vysnívanej firmy? Reagujete na zaujímavú pracovnú pozíciu? Nevýhodou e-mailovej komunikácie je, že môžete ľahko splynúť s desiatkami ďalších uchádzačov. Preto je dôležité, aby ste upútali pozornosť už v e-mailovej schránke personalistu. Viete, ako na to? Stačí, ak si šikovne premyslíte, čo uvediete do predmetu mailu. Toto je pár návrhov, ktorými sa môžete inšpirovať.

 

 

  1. Predmet mailu musí byť krátky
    Predstavte si, že by ste dostali e-mail s takýmto názvom:
    Hotelierstvo a služby sú zaujímavá pracovná oblasť. Chcete v nej pracovať? Máme pre vás 6 nových pracovných ponúk na pozíciu čašník, chyžná, recepčná
    Príliš dlhé predmety e-mailov nie je možné prečítať si celé – neumožňuje to e-mailová schránka. Ak by ste aj taký mail dostali, videli by ste iba niekoľko prvých slov. A ak by vás nezaujali, mail by ste prehliadli, prípadne hodili do koša. Ak teda posielate zamestnávateľovi mail so svojím životopisom, voľte krátky predmet mailu. Čím kratší, tým lepší.
    Príklad: Záujem o pozíciu Sales Manager
  2. Najdôležitejšie slová napíšte ako prvé
    Ďalšou možnosťou, ako upútať pohľad a záujem personalistu, je uviesť tie najdôležitejšie slová ako prvé.
    Príklad: Marketingový manažér s 8 rokmi skúseností
    Verte, že ak si personalista nájde v schránke e-mail s takýmto predmetom, určite si ho otvorí.
  3. Buďte jasný a konkrétny
    Personalisti údajne strávia len niekoľko sekúnd pozretím životopisu. Predstavte si potom, koľko času asi venujú skenovaniu e-mailov od uchádzačov. Predmet mailu by preto mal komunikovať jasne a presne – kto ste a čo hľadáte.
    Príklad: Ján Novák – záujem o prácu PHP programátora
  4. Uveďte pozíciu a vaše meno
    Je dobré, ak priamo do predmetu mailu uvediete číslo a názov danej pozície. Mnoho personalistov to už aj priamo v pracovnej ponuke vyžaduje. Je to pre nich jednoduchšie, pretože sa tak nezatúlate medzi kandidátov hlásiacich sa na inú pozíciu.
    Príklad: Účtovník 1-26-2356, Alena Mladá
  5. Nepoužívajte VEĽKÉ PÍSMENÁ
    Možno si myslíte, že tak upútate pozornosť personalistu, bude to však získanie si pozornosti nesprávnym spôsobom. Veľké písmená sú totiž digitálnym ekvivalentom kričania. A to predsa robiť nechcete. Ak chcete zaujať, využite radšej interpunkčné znamienka.
    Príklad: Záujem o prácu: Skúsená obchodníčka hľadá zamestnávateľa
  6. Buďte originálny a kreatívny
    Prečo by ste do predmetu mailu nemohli uviesť niečo, čo vzbudí v personalistovi zvedavosť? Odlíšte sa, buďte kreatívny – to sa hodí predovšetkým na pozíciách, kde je táto schopnosť nevyhnutná.
    Príklad: Chcem byť váš nový copywriter. Držím si palce
Zdielať článok na Facebooku
24.04.2018  |  Zdroj: businessinsider; Text: es; Foto: thinkstockphotos.com
Hodnotenie článku:
1.0/5 (1 hlasov)

Citáty o práci a kariére

Lily Tomlin

Problém s bezohľadnou honbou krýs za kariérou spočíva v tom, že aj keď vyhráte, stále zostanete krysou.

Lily Tomlin