Nepokazte si to na pohovore: Prvých 5 minút rozhoduje, takto u personalistu zabodujete

Na pohovore je dôležitý aj prvý dojem. Prvých päť minút môže byť rozhodujúcich a kľúčových, preto by ste si mali dať veľký pozor, čo počas nich urobíte alebo poviete. Pozrite sa na užitočné tipy a rady, čomu sa v úvode pohovoru vyhnúť a čo by ste, naopak, rozhodne mali urobiť.

 

 

 

 

  1. Príďte na pohovor v predstihu
    Prísť pol hodinu pred pohovorom do firmy je príliš skoro. Ideálny čas, kedy by ste mali doraziť na pohovor, je 10-15 minút pred jeho začiatkom. Zbavíte sa stresu, že budete meškať a počas minút, ktoré ostávajú do pohovoru, sa budete môcť upokojiť, prípadne ísť na toaletu.
  2. Buďte slušný k recepčnej
    Môžete byť k personalistovi milý ako med, pokiaľ nakričíte alebo ste nepríjemný na recepčnú, môžete si byť istý, že sa to dostane až k personalistovi. A dobrý dojem, ktorý ste zanechali, zmizne: personalista totiž zistí, že ste sa len pretvarovali.
  3. Udržujte očný kontakt pri rozhovore
    Nepozerajte sa do stola, nebehajte očami hore-dole, za každý okolností udržujte očný kontakt. Chcete predsa pôsobiť sebavedome. Dobrý dojem nezanecháte, ak pôsobíte ustráchane a bojazlivo a pri odpovedi sa vyhýbate personalistovmu pohľadu.
  4. Podávajte ruku srdečne
    Vlažné uchopenie ruky, chytenie len prstov alebo naopak, prehnane silný stisk nebude personalistovi signalizovať nič dobré. Snažte sa, aby už vaše podanie ruky vyjadrovalo vašu energiu, otvorenosť a priateľskosť. Ruku uchopte pevne, len jemne ju stlačte, aby ste druhej osobe neublížili.
  5. Buďte priateľský pri nezáväzných rozhovoroch
    Možno ste nervózny a nerozumiete, prečo sa vás personalista pýta na veci, ktoré nesúvisia s prácou. Dôvodom však môže byť, že chce vytvoriť príjemnú atmosféru, vás trochu uvoľniť a možno zistiť viac o tom, aký človek ste v súkromí. Ukážte, že ste príjemný spoločník, že viete nadviazať rozhovor aj s kompletne cudzím človekom (akým personalista rozhodne je). Ak personalista začne s nezáväzným dialógom, tešte sa: je to skvelý spôsob, ako môžete jednoduchým spôsobom ukázať aj vašu ľudskú stránku. A na tej si firmy dávajú záležať: chcú totiž vedieť, či do firmy zapasujete aj osobnostne.
  6. Prineste viac kópií vášho životopisu
    Samozrejme, personalista by mal prísť na pohovor s vaším životopisom, neurobíte však chybu, ak mu život uľahčíte a dáte mu jednu zo svojich kópií. Zároveň ju môžete rozdať každému účastníkovi pohovoru. Ak viete, koľko ľudí sa pohovoru zúčastní, toľko kópií prineste a rozdajte ich na stretnutí. Jednu si nechajte pre seba.
Zdielať článok na Facebooku
26.03.2018  |  Zdroj: businessinsider; Text: es; Foto: thinkstockphotos.com
Hodnotenie článku:
0.0/5 (0 hlasov)

Citáty o práci a kariére

Lily Tomlin

Problém s bezohľadnou honbou krýs za kariérou spočíva v tom, že aj keď vyhráte, stále zostanete krysou.

Lily Tomlin