8 vecí, ktoré personalisti neznášajú, keď robíte na pohovore: Prestaňte s tým

Iste ste si aj vy prečítali množstvo rád, čo robiť a čo nerobiť na pohovore. Mali by ste byť pripravený, pekne oblečený, dať si pozor, ako odpovedať na niektoré typy otázok. Toto všetko má už väčšina uchádzačov zvládnuté. Občas sa však dostaneme do stresu, sme príliš nervózni a objavia sa u nás zlozvyky, ktoré personalisti neradi vidia. Čo najviac prekáža personalistom, ak robíme na pohovoroch? Na čo by sme si mali dať pozor?

 

 

  1. Neusmievate sa
    „Jednoduchý úsmev dokáže priniesť do celej komunikácie veľmi veľa pozitívnej energie a emóciu, ktorá je mnohokrát kľúčová a vo veľa prípadoch rozhodujúcejšia ako iné faktory,“ pripomína Ivan Jurkovič z personálnej a pracovnej agentúry P.J. Servis.
  2. Chybná reč tela
    „Napríklad prehnaná gestikulácia, a to najmä rukami pri vysvetľovaní, ktorá pôsobí rušivým dojmom či absencia očného kontaktu. Veľa vie pomôcť, ale aj pokaziť aj jednoduché podanie ruky,“ dopĺňa Jurkovič.
  3. Prídete nevhodne oblečený
    Hlboké výstrihy u dám, prepotené, špinavé či dokrčené oblečenie u pánov je tá najhoršia vizitka. Uvedomte si, že aj vaše obleenie o vás veľa hovorí a predáva vás.
  4. Nepozeráte sa do očí
    Možno ste nervózny, možno ste introvert a nie ste úplne dokonalý v komunikácii s ľuďmi. Avšak to, že vás zavolali na pohovor, je vaša šanca a obrovská príležitosť, ktorú by ste mali využiť. Ak vám niekto - v prípade pohovoru je to personalista, položí otázku, je slušné pri odpovedi udržať očný kontakt. Inak budete vyzerať nezdvorilo, prípadne zvláštne a vaše šance získať prácu rapídne klesnú.
  5. Ste prehnane sebavedomý alebo podceňujete svoje schopnosti
    Jurkovič radí nájsť zlatý stred. Nepreceňujte sa, môžete byť totiž ľahko odhalený. Na druhej strane by ste sa však nemali báť pochváliť tým, čo ste dosiahli.
  6. Ste arogantný
    „Nekomunikujte v štýle, že všetko viete a všetko ste už robili. Nevystupujte tak, že vás sa otázky, ktoré sa personalista pýta aj ostatných kandidátov, netýkajú a že na svojej pozícii už pohovor nepotrebujete absolvovať,“ radí Ján Svrček, špecialista ľudských zdrojov z RTVS.
  7. Prídete na pohovor príliš skoro, alebo meškáte a neospravedlníte sa
    Oba prípady sú extrémy. Ak prídete na pohovor 45 minút vopred, môžete tak nepriamo tlačiť na personalistu. Ak však meškáte a neozvete sa s ospravedlnením, že budete meškať, získate rovnako čierny bod.
  8. Na pohovor prídete s rodinnými príslušníkmi
    Podpora blízkych je skvelá vec, podľa Svrčka by ste však mali ste byť schopný  prísť na pohovor sám - bez mamy, otca či partnera.

Recept, ako uspieť na pohovore: Tohto sa držte

Personalisti sa zhodujú, že pred pohovorom je dobré zbaviť sa nervozity. Ak máte nejaký overený recept, čo vám pomáha dostať sa do pohody, použite ho.

Svrček tiež prináša niekoľko tipov, na čo by ste nemali zabudnúť, ak vás čaká pohovor:
- príďte pozitívne naladený,
- nepodceňte domácu prípravu na pohovor,
- vystupujte sebaisto a vyrovnane, avšak nie arogantne, prípadne prehnane sebavedome,
- príďte na pohovor v predstihu 10 minút,
- príďte sám – ste dospelý a samostatný človek, mama za vás pohovor neabsolvuje.

„Je jasné, že pracovný pohovor nie je bežná situácia a ľudia ju nezažívajú na dennej báze, ale uchádzačom by som odporučil, aby sa uvoľnili a podľa možností sa zbavili nervozity, ktorá môže ovplyvniť ich správanie. Dôležitou vecou je rovnako príprava na pohovor a slušné správanie, ktoré by spolu so splnením profesijnej stránky uchádzača mohli priniesť želaný úspech,“ uzatvára Jurkovič.​


Prečítajte si tiež: Uspejete na pohovore? Týchto 22 vecí o tom rozhodne 2. časť​


Zdielať článok na Facebooku
03.01.2018  |  Text: es; Foto: thinkstockphotos.com
Hodnotenie článku:
2.2/5 (5 hlasov)

Citáty o práci a kariére

Lily Tomlin

Problém s bezohľadnou honbou krýs za kariérou spočíva v tom, že aj keď vyhráte, stále zostanete krysou.

Lily Tomlin