Takto vyzerá štandardný pracovný pohovor: 10 otázok, na ktoré musíte vedieť odpovedať

Ilustračné fotoIlustračné foto Zdroj: thinkstockphotos.com

Pracovný pohovor vyzerá v každej spoločnosti inak. Sú však isté náležitosti, ktoré sa nemenia. Úvodné privítanie, ponúknutie nápoja a následne položenie niektorých otázok, ktoré sú všade rovnaké, prípadne len trochu obmenené. Toto je 10 otázok, ktoré dostanete v každej firme, bez ohľadu na odvetvie. Pozrite sa, ktoré otázky sú alfou a omegou každého pohovoru a ako sa na ne pripraviť.

 

 

 

  1. Ako sa dnes máte?
    Otázka na úvod, ktorej cieľom je prelomiť ľady, pomôcť vám uvoľniť sa, ale zároveň zistiť, ako ste na tom pred blížiacim sa pohovorom.
  2. Akú ste mali cestu?/Našli ste nás ľahko?
    Pre niektorých personalistov je to otázka, ktorú radia medzi „otváracie“ na úvod stretnutia, iní však ňou chcú zistiť, ako ste si poradili - to platí predovšetkým vtedy, ak cestujete na pohovor z iného mesta. Myslite preto pri odpovedi na to, že môže ísť o malý chyták. Nespustite preto, ako ste pol hodinu blúdili a zúfali, že firmu nakoniec nenájdete a pohovor nestihnete.
  3. Povedzte nám na úvod niečo o sebe
    Toto je priestor pre vás. Upriamte pozornosť personalistu na to najdôležitejšie, snažte sa, aby opis vašich zručností a skúseností korešpondoval s tým, čo firma požadovala v pracovnej ponuke.
  4. Prečo ste odišli z predchádzajúcej práce?
    Nech už boli vaše dôvody akékoľvek – nízky plat, zlý šéf, nepríjemní kolegovia, nechajte si ich pre seba. Neočierňujte, neohovárajte vášho bývalého zamestnávateľa, že bol hlupák, skúpy a jeho zamestnanci otrasní, kydáte totiž tak aj sám na seba. Namiesto toho radšej povedzte, že ste potrebovali zmenu, cítili ste, že sa už ďalej neposúvate, nerastiete. A to vlastne ani nebude klamstvo.
  5. Ako si predstavujete, že by vyzeral váš pracovný deň na tejto pozícii?
    Personalista si chce overiť, či je vám jasná náplň práce a zároveň chce zistiť, ako by ste si poradili. Vymenujte preto všetko, čo vám napadne, nemusíte sa báť byť konkrétny.
  6. Čo by ste urobili, ak by sa objavila xy situácia?
    Mať predstavu o danej práci je jedna vec, HR manažér však bude chcieť vedieť – aj keď len hypoteticky, ako by ste si poradili s neľahkou situáciou. Možno v tej chvíli nebudete presne vedieť, čo by ste urobili, za každú cenu sa však snažte zamyslieť nad riešením. Nemyslite na to, či prinesiete správne riešenie, aké chce personalista počuť: ukážte mu radšej, že sa viete vždy vynájsť.
  7. Prečo by sme mali vybrať práve vás?
    Pretože máte bohaté skúsenosti? Pretože máte na svojom konte úspechy, ktoré hocikto nedosiahne? Lebo ste veľký fanúšik spoločnosti a veľmi by ste chceli prispieť k jej rozvoju a úspechom? Zamyslite sa, čo ponúkate navyše od ostatných uchádzačov. Ak toho zatiaľ nemáte na svojom konte veľa, ukážte chuť pracovať a motiváciu.
  8. V čom by ste sa chceli zdokonaliť?
    Na vaše silné stránky ste už čiastočne odpovedali v otázke číslo 3, touto otázkou – hoci sa to možno na prvý pohľad nezdá – chce ale personalista zistiť, aké sú vaše slabé stránky. Dobre si preto premyslite, čo odpoviete. V odpovedi uveďte zručnosti, ktoré nie sú nevyhnutné pre výkon danej pozície, ale skôr doplňujúce.
  9. Čo viete o našej spoločnosti?
    Bez toho, aby ste o spoločnosti vedeli aspoň základné informácie, radšej na pohovor ani nechoďte.
  10. Aké sú vaše platové očakávania?
    Pri tejto otázke si dobre rozmyslite, čo poviete. Ak máte taktiku, že na začiatok poviete menej a po čase vypýtate zvýšenie, neodporúčame ju. Po čase sa už zvyšovania platu domáha ťažko. Neviete tiež, ako to funguje v danej spoločnosti – či sa zvyšuje v pravidelných intervaloch, alebo si môžete prísť požiadať o zvýšenie mzdy sám. Preto je lepšie vypýtať si už na začiatku, pred nástupom do práce, viac.
Viac o téme: Sa Pracovný Na Pohovor Príprava Otázky Ako Pohovore Pripraviť
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Text: es; Foto: thinkstockphotos.com
 
Staršie správy
Staršie správy