Mladík poslal firmám životopis, ktorý sa dal zjesť: Toto personalistom otvorilo ústa

Ako dosiahnuť, aby váš životopis vynikol spomedzi ostatných? Lukas je 25-ročný marketér, ktorý pochádza z Litvy, chcel však nadobudnúť pracovné skúsenosti v San Franciscu. Keď uvažoval nad tým, ako si posilniť svoje šance na trhu práce, dostal geniálny nápad. Rozhodol sa, že sa osobne postará o to, aby firmy jeho životopis neprehliadli. Prekvapí vás, keď sa dozviete, akým spôsobom to urobil.

 

 

Lukas bol bez práce a pri uvažovaní, ako si čo najrýchlejšie nájsť zamestnanie, sa rozhodol pre naozaj netradičný spôsob, ako zaujať spoločnosti, v ktorých túžil pracovať. Aký nápad dostal? Svoj životopis poslal viacero spoločnostiam v škatuli plnej sladkých šišiek. Súčasťou netradičnej zásielky bol aj tento list:


Mladík poslal firmám životopis, Galéria fotiek (3)

 

 

Väčšina životopisov končí v koši. Ten môj skončí vo vašom bruchu.

----------------------------------------------------------------

Zdravím,

táto zásielka nie je omyl. Predstieral som, že som kuriér, aby som sa poistil, že sa k vám môj balíček naozaj dostane.

Áno, je pre mňa typické, že robím veci inak, no čo najdôležitejšie – rád ich doťahujem do konca.

Volám sa Lukas, som marketér s päťročnými skúsenosťami a veľmi obdivujem vašu spoločnosť – bol by som rád, ak by som pre vás mohol pracovať.

Ak by ste o mne chceli vedieť niečo viac, zadajte, prosím, do vášho prehliadača nasledovné: bit.ly/check-resume.

A teraz si pochutnajte na týchto famóznych šiškách z pekárne Mr. Holmesa.

Lukas predstieral, že je kuriér a balíčky osobne dodal na personálne oddelenia spoločností, do ktorých sa hlásil. Hľadal spôsob, ako sa dostať priamo k ľuďom, ktorí robia v spoločnosti výbery – aj preto zvolil takúto netradičnú cestu. „Uvedomoval som si, že šanca neuspieť je – medzi toľkými kandidátmi, v San Franciscu naozaj vysoká. Nechcel som nechať nič na náhodu,“ vysvetľuje.

Mladík poslal firmám životopis, Galéria fotiek (3)

A aká bola jeho úspešnosť? Lukasov plán vyšiel a zaistil mu 10 pohovorov. Sám priznal, že vydávať sa za kuriéra bolo istým spôsobom dosť čudné, jeho stratégia sa však vyplatila. „Personalisti, ľudia z marketingu a ľudia vo všeobecnosti milujú takýto netradičný prístup uchádzačov. Je to niečo, čo neočakávajú, zároveň môžete takouto zábavnou formou ukázať, čo vo vás je,“ hovorí.

Zo strany Lukasa to však nebol len nejaký náhodný pokus. Ako marketingový špecialista takto zrealizoval SWOT analýzu seba samého, jeho konkurencieschopnosti, cieľovej skupiny a kampane zameranej na nájdenie si práce. „Môže to na prvý pohľad vyzerať ako bláznivý nápad, išlo však o premyslenú kampaň. Keď som ju spustil, vyskúšal som si A/B testovanie spoločností podľa ich veľkosti, cieľovej skupiny, testoval som tiež viacero verzií textu priloženého listu. Použil som tiež špeciálnu URL, aby som videl návštevy a na základe toho mohol maximalizovať ROI (return on investment – ziskovosť investícií, pozn. aut.) kampane,“ prezrádza Lukas.


Prečítajte si tiež: 18 vecí, ktoré nemajú čo hľadať vo vašom životopise: Toto si z neho čo najskôr vymažte


Lukas zatiaľ rozniesol 40 krabíc so šiškami, má za sebou 10 pohovorov, s viacerými spoločnosťami je vo výberovom procese.

Tento mladík ukázal, že je celkom jednoduché zaujať firmu, do ktorej sa uchádzač hlási a zvýšiť šancu, že dostane aj pozvánku na pohovor. Snaží zvoliť netradičný prístup a nedať firmám príležitosť prehliadnuť váš životopis. Lukasov príbeh môže poslúžiť ako skvelá inšpirácia.

Viac o téme: Životopis Ako Dobrý Napísať Zaujať Životopisy Originálny CV Netradičný
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Zdroj: viralthread.com, nzherald.co.nz; Text: es; Foto: viralthread.com; nzherald.co.nz

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy