Ako vyzerá firma snov? Pijete v nej pivo a hráte pingpong: Pozrite sa, ako si užívajú zamestnanci tejto banky

Zdroj: Getty Images

Posedieť si v práci s kolegami pri pive? Takúto vymoženosť by ste asi čakali skôr od nejakého start-tupu než od finančnej – a ešte k tomu tak formálnej, inštitúcie, akou banka určite je. Nejde však o žiaden vtip, v Hongkongu je to úplne bežná vec. Britská banka Standard Chartered nechala pre svojich zamestnancov vytvoriť priestor, v ktorom sa môžu stretávať a vymieňať si nápady.

 

 

Firma, ktorá chce, aby sa jej zamestnanci v práci cítili dobre

Co-workingový portál WeWork, ktorý ponúka zdieľané pracovné miesta, chce rozšíriť svoj záber. Okrem jednotlivcov a malé firmy sa začína sústrediť aj na korporátnych klientov. Jedným z nich sa stala aj britská medzinárodná banka Standard Chartered, ktorá spoločnosti WeWork zadala zaujímavú úlohu. Jedno z podlaží v ich hongkongských kanceláriách mali prerobiť tak, aby priestory podporovali inovatívne myslenie ich zamestnancov, informuje portál CNBC.

„To, čo vo finančnej inštitúcii bežne vidíte, je chladné a neosobné, pretože chcú vyzerať korporátne. My sme ale chceli, aby sa ľudia zdvihli zo stoličky, združovali sa a rozprávali medzi sebou,“ vysvetľuje jeden z manažérov WeWork Sem Hong Yu. Priestor, ktorý vytvorili, nazvali eXellerator a vyzerá ako väčšina tých, ktoré We Work vytvoril. Má pingpongové stoly a otvorené priestory. Nie sú to však typické zdieľané kancelárie, prístup tu majú len zamestnanci Standard Chartered. „Nechodia sem len do práce, chodia sa sem aj občerstviť, porozprávať sa s ostatnými a naučiť sa nové veci,“ vysvetľuje hovorkyňa banky Carol Hungová.
 

Pivo na pracovisku? Žiaden problém

Pracovníci majú okrem priateľskej atmosféry a rôznych priestorov na stretávanie s kolegami k dispozícii aj bar, kde si môžu dať občerstvenie, kávu ale napríklad aj pivo. Konzumácia alkoholického nápoja je však obmedzená iba na určitú dennú dobu.

WeWork začal pracovať s firemnou klientelou v časoch, kedy sa mení pracovný trh. „Veľké korporácie po celom svete hľadajú cesty, ako si udržať alebo ako prilákať tých najlepších ľudí,“ opisuje Hong Yu. „Nielen mileniáli, ale aj ďalšie generácie chcú žiť, nielen prežívať.“

Viac o téme: Vysnivana firma
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Zdroj: idnes; Text: jm; Foto: gettyimages

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy