5 vecí, ktoré nerobte hneď po zobudení: Inak si uškodíte

Ako vyzerá vaše ráno? Máte zaužívané rituály, ktorých postupnosť poctivo dodržiavate? Alebo sú vaše rána hektické, chaotické a bez akéhokoľvek poriadku? Sú rituály, ktoré vám pomáhajú lepšie zvládať rána - napríklad cvičiť, vstávať v rovnaký čas, no sú aj také, ktoré vám každodenné vstávanie len sťažujú. Možno aj kvôli nim nestíhate, ste nervózny a podráždený. Chceli by ste to zmeniť? A aspoň raz odchádzať ráno z domu v pohode? Prestaňte robiť týchto 5 vecí hneď po zobudení.

 

 

  1. Nevynechajte cvičenie
    Neodložili ste budík o 10 minút neskôr? Super! Takže teraz ležíte lenivý v posteli a presviedčate sa, že by ste mali vstať. Viete, čo vás preberie a naštartuje? Fyzická aktivita! Odborníci odporúčajú dopriať si každé ráno napríklad aj krátke cvičenie, napríklad strečing. Pre odvážnejších to ale môže byť napríklad ranný beh. Takáto aktivita vás nielenže rýchlejšie prebudí, nabije vás tiež množstvom energie.
  2. Neodkladajte zvonenie budíka na neskôr
    Opakujte sa tento scenár u vás pravidelne? Zazvoní budík a vy automaticky a na prvý raz trafíte možnosť „posunúť o 10 minút“? Asi vás nepotešíme, keď vám prezradíme, že väčšina odborníkov na zdravý spánok si nemyslí, že odkladanie budíka je dobrý nápad. Vysvetľujú to tým, že ak znova zaspíte a upadnete do hlbokého spánku, začnete nový spánkový cyklus, ktorý už nebudete mať možnosť dokončiť. Takže napriek tomu, aby ste sa zobudili „čerstvý“, budete sa cítiť unavený. Riešením pre vás môže byť zistiť si, koľko hodín potrebujete, aby ste mohli normálne fungovať a snažiť sa to dodržiavať. Potom nebudete musieť donekonečna posúvať budík kvôli tomu, že sa cítite nevyspatý.
  3. Nekontrolujte si e-maily
    Ak spávate s mobilom položeným blízko postele, je jednoduché sa po zobudení dostať do e-mailovej schránky. Nemali by ste to však robiť. Najmä ak si pozeráte hneď zrána pracovné e-maily. Množstvo požiadaviek, informácií a často aj oboznámení vás s vzniknutými problémami nezabezpečia príjemné ráno. A to predsa nechcete. Túto činnosť preto radšej odložte a venujte sa jej, až keď prídete do práce.
  4. Nezabudnite si ustlať posteľ
    Pýtate sa, prečo by ste si mali po sebe ustielať posteľ? Veď aj tak sa o pár hodín do nej vrátite a opäť budú prikrývka aj vankúš rozhádzané? Máte pravdu. Možno vás však bude zaujímať, že istí vedci poukázali na súvislosť medzi ustielaním postele a nárastom produktivity počas dňa. Vedci totiž hovoria o tom, že taká drobnosť ako ustlanie postele môže byť kľúčovým návykom, ktorý môže spôsobiť, že si ľahšie osvojíte ďalšie dobré a prospešné návyky. Za skúšku to stojí, čo poviete?
  5. Neskáčte z jednej činnosti na druhú
    Možno vám nepríde dôležité rozvrhnúť si vaše ráno. Ak by ste si však zaviedli isté rituály, zistili by ste, že ušetríte kopec času a zároveň si tým uľahčíte život. Ak totiž viete, že si hneď po zobudení dáte krátky strečing, po ňom zamierite do sprchy, následne sa naraňajkujete, oblečiete a na záver vyčistíte zuby, nemusíte sa trápiť rozhodovaním, do čoho sa pustiť skôr. Vedci kvitujú pravidelnosť v ranných rituáloch – ušetríme tým totiž náš mozog od množstva nedôležitých rozhodovacích procesov. 

Prečítajte si tiež: Ako si mesačne odložiť 50 (a viac) eur? Stačí 8 krokov a budete mať plnšiu peňaženku


Zdielať článok na Facebooku
30.04.2018  |  Zdroj: businessinsider; Text: es; Foto: thinkstockphotos.com
Hodnotenie článku:
2.0/5 (6 hlasov)

Citáty o práci a kariére

Lily Tomlin

Problém s bezohľadnou honbou krýs za kariérou spočíva v tom, že aj keď vyhráte, stále zostanete krysou.

Lily Tomlin