Etiketa do práce: Pravidlá, ktoré musíte ovládať, inak budete vyzerať ako grobian

Myslíte si, že máte pravidlá slušného správania v malíčku? Že je to predsa všetko jasné a ľahké? Nuž, asi by ste sa čudovali, ale je veľa ľudí, ktorí nevedia, kedy začať na obede jesť, ako sa správne pri zoznamovaní predstaviť či ako podať ruku. Dobre si pozrite najčastejšie situácie, ktoré sa vyskytujú v pracovnom živote. Vedeli by ste si poradiť v každej z nich? Neurobte zo seba v práci grobiana, naučte sa tieto pravidlá slušného správania a zažiarte.

 

 

  • Kedy začať na obede jesť?

Počkajte, kým sú všetci obslúžení, až potom môžete začať jesť.
 

  • Čo nesmie byť na stole?

Nič, čo nie je spojené s jedlom. Telefón či peňaženku odložte.
 

  • Kedy odpísať na správy?

Neodpisujte na stole.
 

  • Ako narábať s mikrovlnnou rúrou v práci?

Neohrievajte si aromatické jedlá.
 

  • Čo so zvyškami jedla po obede?

Nežiadajte spolustolovníkov o zvyšky ich jedla.
 

  • Ako správne zdvihnúť telefón?

Predstavte sa do telefónu celým svojím menom.
 

  • Ako sa správať vo výťahu?

Nechajte ľudí vystúpiť z výťahu.
 

  • Ako zoznámiť ľudí v práci?

Uveďte najprv ich pozíciu a potom meno.
 

  • Čo robiť, keď vám niekoho predstavujú?

Vždy sa postavte a stojte. Pri zoznamovaní v práci sa nebozkáva.
 

  • Ako sa predstaviť?

Vždy povedzte vaše celé meno.
 

  • Kto podáva prvý ruku?

Ako prvá by mala podať ruku vyššie postavená osoba, ak váha vzhľadom k pohlaviu druhej osoby, druhá osoba iniciuje podanie ruky.
 

  • Ako správne podať ruku?

Uchopíte celú ruku (nielen prsty) a jemne a krátko ju stlačíte.
 

  • Ako sedieť na stretnutí?

Neprekladajte si nohy. Môže to pôsobiť rušivo, prípadne príliš sexi - a to sa na pracovné stretnutie naozaj nehodí.
 

  • Ako používať smartfón v práci?

Prepnite ho do tichého režimu.
 

  • Ako vybavovať telefonáty v kanceláriách typu open-space?

Osobné telefonáty skráťte, prípadne sa presuňte niekam, kde môžete hovoriť v súkromí.
 

  • Čo robiť, ak sa necítite dobre?

Zostaňte doma, ak ste chorý.
 

  • Ako počúvať hudbu alebo sledovať video v práci?

Používajte sluchádlá, netýrajte kolegov.
 

  • Aké pravidlá platia pri slnečných okuliaroch?

Ak sa s niekým rozprávate, zložte si ich.
 

  • Čo si objednať na pracovnom obede?

Ak vás klient pozýva, neobjednajte si to najdahšie z menu. Budete vyzerať, že zneužívate situáciu. Zároveň si však nevoľte ani to najlacnejšie. Uplatnite zlatú strednú cestu.
 

  • Kto platí na pracovnom obede?

Na stretnutí platí vždy ten, kto ho inicioval.
 

  • Ako sa správať na toaletách v práci?

Udržujte toaletu po sebe čistú a vždy zatvorte dvere. Nevyužívajte toaletu na klebetenie či fotenie sa.
 

  • Čo robiť, ak kolega donesie do práce občerstvenie?

Nezabudnite poďakovať, ak si beriete posledný kúsok, umyte riad a vráťte ho tam, kam patrí.
 

  • Základné pravidlo etikety týkajúce sa dôslednosti:

Nikdy nemeškajte.

 

Zdielať článok na Facebooku
12.03.2018  |  Zdroj: rd.com; Text: es; Foto: thinkstockphotos.com
Hodnotenie článku:
4.7/5 (6 hlasov)

Citáty o práci a kariére

Lily Tomlin

Problém s bezohľadnou honbou krýs za kariérou spočíva v tom, že aj keď vyhráte, stále zostanete krysou.

Lily Tomlin