Nie ste v kolektíve obľúbený? Nečudujte sa, takto samého seba sabotujete

Zdá sa vám že vás kolegovia nemajú radi? Nejde vám do hlavy, prečo to tak je? Skúste zhodnotiť to, ako v práci vystupujete a možno zistíte, že je vo vašom správaní niekoľko zlozvykov, ktoré spôsobujú, že od vás ľudia na pracovisku bočia. Pozrite sa na zoznam vecí, ktoré by ste nemali robiť, ak chcete byť v práci obľúbený a mať v kolegoch aj priateľov.

 

 

 

  1. Vychvaľujete sa
    Kúpili ste si nový byt? Máte nové luxusné topánky? Alebo sa vám podarilo kúpiť si nové auto? Nech sa z toho akokoľvek tešíte, netýrajte kolegov tým, že musia počúvať dookola o vašich novinkách. Je normálne pochváliť sa, ak však o tom rozprávate každý jeden deň, nečakajte, že obľúbencom v kolektíve nebudete.
  2. Rozprávate kolegom aj to, čo nechcú vedieť
    V pondelok po príchode do práce rozprávate o tom, čo ste zažili na víkendovej párty, ako veľmi ste oslavovali a ako vám bolo neuveriteľne zle? Nemajte pocit, že vaši kolegovia potrebujú vedieť každý detail, nevhodné príbehy si radšej nechajte pre seba. Ak budú chcieť vedieť viac, určite sa vás spýtajú na podrobnosti.
  3. Neustále sa sťažujete
    Je dobré pracovať v prostredí, v ktorom môžete bez obáv vyjadriť svoju nespokojnosť. Ak sa však neustále sťažujete, kritizujete a frflete, zabezpečíte si povesť večne nespokojného a negativistického človeka. Skúste kritizovať konštruktívne a nezabudnite rovnakou mierou aj chváliť.
  4. Klamete alebo kradnete
    Niektorí ľudia si myslia, že malá lož je akceptovateľná. Chyba! Snažte sa vždy konať eticky a správne, inak veľmi rýchlo stratíte rešpekt vašich kolegov.
  5. Meškáte
    Ste povestný tým, že na dohodnuté stretnutia nikdy neprídete včas? Dajte si pozor, môže sa vám to vypomstiť. Môžete tým totiž dať o sebe najavo, že ste sebecký, neviete si zorganizovať svoje povinnosti a že ľudí, s ktorými sa máte stretnúť, nerešpektujete. Posnažte sa zlepšiť, inak vám nikto nebude dôverovať.
  6. Flákate sa
    Ste súčasťou tímu? Nech ste akokoľvek lenivý, nenechávajte iných, aby pracovali za vás. Niekedy sa však stane, že vás vaša práca nebaví a nerobíte toľko, koľko by ste mali. Ak je to tak, urobte láskavosť sebe i svojim kolegom a nájdite si prácu, ktorá vás bude skutočne motivovať.
  7. Dramatizujete
    Robíte aj z drobnosti veľké haló? Ešte sa poriadne nič nestalo, no vy už máte katastrofické scenáre a prežívate to tak, že o tom vedia aj kolegovia z vedľajšej kancelárie? Ak nechcete, aby sa vám kolegovia začali vyhýbať, snažte sa nepanikáriť a riešiť veci v pokoji.
  8. Zhadzujete vinu na iných
    Ľudia si vážia a rešpektujú tých, ktorí sú schopní prevziať zodpovednosť za svoju prácu. Ak ste však typ človeka, ktorý pri akomkoľvek probléme zhodí vinu na iných a seba označí za nevinného, nečakajte, že vás budú kolegovia radi vyhľadávať a tráviť s vami čas – skôr naopak!
  9. Obliekate sa príliš ležérne
    Je skvelé, ak do práce nemusíte chodiť každý deň v obleku a kravate či v elegantnom kostýme. Odporúčame však obliecť sa do práce vždy o niečo lepšie, než sa vyžaduje. Aj vy sa budete cítiť viac profesionálne a kolegovia možno ocenia vás vkus pre módu.
  10. Ohovárate
    Áno, vašich kolegov pravdepodobne zaujíma, či Zuzku povýšili, alebo či sa Michal naozaj minulý víkend oženil. Možno ste si tak na chvíľu získali ich pozornosť, na druhej strane si však šírením klebiet nerobíte práve najlepšie meno. Ľudia totiž môžu mať pocit, že vám nemôžu dôverovať.
Zdielať článok na Facebooku
05.02.2018  |  Zdroj: businessinsider.com; Text: es; Foto: thinkstockphotos.com
Hodnotenie článku:
2.3/5 (3 hlasov)

Citáty o práci a kariére

André Maurois

Každá práca vykonávaná so zaľúbením je šťastím. Keď sa ale k práci pridá láska, nie je na svete nič radostnejšie.

André Maurois