10 dôkazov, že práca s ľuďmi je tá najťažšia: Pozrite sa, čo všetko sa môže stať

Ak pracujete s ľuďmi, určite si raz za čas vzdychnete a vyhlásite, že vaša práca je najťažšia na svete. Komunikovať s klientmi, zákazníkmi, pacientmi či hosťami dá zabrať. Dobre to poznajú aj ľudia, ktorí pracujú v oblasti dizajnu, reklamy či IT. Každý z nich určite zažil klienta, ktorého komunikácia sa dala prirovnať k nočnej more. Pre všetkých, ktorí musia znášať desivých klientov, vznikla stránka, ktorá sa volá Klienti z pekla. Práve tu môžu zúfalí ľudia anonymne zdieľať svoje zážitky s hororovými klientmi. Pozrite si výber tých „najlepších“.

Zrušená dovolenka kvôli klientovi

Bol som už na letisku, pripravený odletieť na dovolenku, keď som dostal telefonát od spanikárenej klientky. Tá totiž tvrdila, že vo videu, ktoré som jej poslal – časť marketingovej kampane, chýbal zvuk. Veľmi na mňa kričala a vyhrážala sa mi, tak som sa rozhodol ísť za ňou do kancelárie a zistiť, kde je problém. Hneď ako som sa dostal k jej počítaču, prehral som si video a skontroloval nastavenia zvuku. Celý problém bol v tom, že mala celý čas zapojené slúchadlá. Nechal som jej preplatiť letenku.

 

Naozaj za prácu treba platiť?

Klient: Za toto vám nezaplatíme.
Ja: Ako to že nie? Pracoval som na tom tri týždne.
Klient: Stačí nám len ten vzor, ktorý ste nám poslali prvýkrát. Nabudúce myslite dopredu.
Ja: A neprekáža vám, že cez celý obrázok je napísané VZOR?
Klient: Do kelu. Dobre, pošlite nám teda finálnu verziu.
Ja: Samozrejme, ale až keď mi zaplatíte.
Klient: A to chcete peniaze iba za vzor?
 

Keď nedokážete vysvetliť, kde je problém

Klient: Čo sa to robí na mojej stránke? Celé to vyzerá hrozne!
Ja: Včera to ešte fungovalo, idem sa na to pozrieť.
(Pozrel som sa do zdroja stránky)
Ja: Vyzerá to tak, že niekto odstránil časť kódu, vďaka ktorému stránka funguje.  
Klient: Hej, to som bola ja, vymazal som niektoré zbytočné kódy. Prečo ale stránka nefunguje?
 

Toto ťažko vysvetlíte

Pre klienta sme vyrobili animovaný GIF obrázok. Poslal som mu to na jeho e-mail do stanoveného termínu. O pár hodín neskôr mi zavolal a bol veľmi nespokojný.
Klient: Nefunguje to! Vytlačil som ti to a zobral so sebou na prezentáciu, no vôbec to nefungovalo!
 

Ako vybabrať s lakomým klientom

Klient: Chcem vedieť, koľko presne ste na tom pracovali a za tento čas vám zaplatím.
Ja: Prepáčte, povedal som vám predsa, že môj cenník je stanovený na hodiny. Nepracujem na minúty.
Klient: Zaplatím vám len za minúty, ktoré ste na tom pracovali, nie celú hodinu. Ako dlho ste na tom robili?
Ja: 60 minút.
 

Keď nie ste klientovi dosť dobrá

Klient: Dobrý deň, potreboval by som poradiť s niekoľkými technickými otázkami.
Ja: Nech sa páči, rada vám pomôžem.
Klient: Ale kdeže, slečna, nebudem vás trápiť technickými otázkami. Je tam niekde nejaký váš kolega, ktorý by mi vedel pomôcť?
Ja: Nie.
Klient: Tak ja zavolám neskôr.
 

Niekedy stačí len chvíľku počkať

Klient: Tento formulár nie je dobrý. Nemôžem taký používať. V spodnej časti je text veľmi rozmazaný.
Ja: Rozmazaný? V spodnej časti? Nerozumiem.
Klient: Áno, rozmazaný. Text v spodnej časti nedokážem prečítať. Musíte to zmeniť aby som to vedel prečítať.
Ja: Ehm....
Klient: Ach, nič, zabudnite na to. Už som si dal okuliare.
 

Prečo si prácu neskomplikovať?

Klient: Môžete nám, prosím, poslať logo v PDF?
Ja: (kontrolujem e-mail) Poslal som vám to v PDF.
Klient: Nie, kolega hovorí, že ste to poslali vo formáte .png.
Ja: Ale ja som vám to naozaj poslal v PDF. Mám vám ten e-mail preposlať?
Klient: Nie, nemusíte, odfotil som to, čo ste mi poslali a poslal mu to.
 

Klient má vždy pravdu

Klient: Nie som si istý tou modrou, ktorú ste použili...
Ja: To nie je modrá, je to zelená.
Klient: Kto je tu zákazník?
Ja: Vy.
Klient: Tak aká je to farba?
Ja: ...modrá?
Klient: Správne. A teraz mi ukážte, aké iné odtiene modrej môžeme použiť.
 

Toto by vám nenapadlo

Klientovi som nadizajnoval jednoduchý banner na ich web. O pár dní neskôr...
Klient: Ten banner vyzerá hrozne a je celý rozmazaný. Nedá sa to prečítať!
Ja: To je zvláštne, pretože sa naň práve teraz pozerám a vyzerá normálne.
Klient: Nemyslím ten na webe, stiahol som si ho a dal vytlačiť na dvojmetrové plátno a vyzerá to hrozne!

Zdielať článok na Facebooku
31.01.2018  |  Zdroj: boredpanda.com; Text: es; Foto: thinkstockphotos.com
Hodnotenie článku:
5.0/5 (1 hlasov)

Citáty o práci a kariére

Lily Tomlin

Problém s bezohľadnou honbou krýs za kariérou spočíva v tom, že aj keď vyhráte, stále zostanete krysou.

Lily Tomlin