19 jednoduchých spôsobov, ako byť zdravší a vo forme aj bez námahy

Hovorí sa, že najdrahšie je ochorieť. Pretože vtedy sa spúšťa kolotoč návštev lekárov, odhaľovaní choroby a platení za rozličné lieky, ktoré ju majú poraziť. V niektorých prípadoch sa však tomu dá predísť a myslieť preventívne: robiť všetko pre to, aby človek neochorel. Chcete vedieť, ako sa to dá? Stačí, ak začnete robiť jednoduché činnosti, ktoré vám pomôžu uchrániť si zdravie.

 

 


 

  1. Jedzte ovocie namiesto sladkostí
    Je rozdiel medzi cukrom v sladkostiach a cukrom v ovocí. Práve ten z ovocia je pre človeka oveľa vhodnejší, pretože nie je umelo pridávaný. Navyše, okrem prírodného cukru, ktorý v sebe obsahuje, ovocie poskytuje telu aj vodu, vitamíny, minerály a vlákninu. Takýto obsah by ste pri sladkostiach hľadali len márne.
  2. Pite iba čiernu kávu
    S cukrom, mliekom či smotanou je možno pre vás káva chutnejšia, tieto „prídavky“ však spôsobujú nárast vášho kalorického príjmu. A to predsa nechcete ani nepotrebujete.
  3. Nahraďte maslo avokádom
    Avokádo je skvelým  zdrojom zdravých tukov. Aj preto je právom zaradené medzi superpotraviny s vysokým obsahom prospešných látok a vitamínov.
  4. Nahraďte biele pečivo celozrnným
    Dodáte tak telu viac vlákniny. Práve tá je veľmi cenná: podporuje trávenie, znižuje cholesterol, zabraňuje zápche a pôsobí tiež ako prevencia pred rakovinou hrubého čreva.
  5. Používajte farebné taniere, ktoré kontrastujú s jedlom
    Toto odporúčanie vyplynulo zo štúdie, ktorá zistila, že ľudia si nakladajú viac jedla na tanier, ktorý je farebne podobný jedlu. Preto ak chcete začať jesť menšie porcie, používajte kontrastné taniere. Ak sa ale chcete donútiť jesť viac zeleniny, pri nakladaní napríklad fazuľových luskov použite zelený tanier.
  6. Pite veľa čistej vody
    Žiadne ochutené vody či sladené nápoje – najlepšia je pre ľudské telo čistá voda.
  7. Začnite viac chodiť pešo
    Ak väčšinu dňa presedíte, koledujete si o vážne zdravotné problémy. Nezabúdajte teda sedavý spôsob života vyvážiť dostatočným pohybom, hoci len obyčajnými, ale pravidelnými prechádzkami.
  8. Zaparkujte ďalej od práce/vystúpte na vzdialenejšej zastávke
    Ak máte problém donútiť sa hýbať viac, toto môže byť šikovné riešenie.
  9. Vyberte si schody, nie eskalátor
    V prípade, že nemáte čas na cvičenie, kráčanie po schodoch je jednoduchý spôsob, ako spaľovať kalórie.
  10. Stojte na jednej nohe počas umývania zubov
    Čudné? Možno, ale veľmi prospešné. Vedieť  stáť na jednej nohe a udržať balans je dôležité a to, či to dokážete, veľa napovie o vašom zdravotnom stave. Ak totiž s týmto pomerne jednoduchým cvikom máte problém, môže to znamenať, že v budúcnosti vám hrozí ochorenie mozgu, demencia, mŕtvica ale napríklad aj úbytok kognitívnych funkcií. Preto sa snažte posilňovať svoju stabilitu a ideálnou príležitosťou je umývanie zubov.
  11. Umývajte si ruky pravidelne
    Umývanie rúk mydlom a vodou odstráni baktérie a zabráni ich ďalšiemu šíreniu. Práve táto jednoduchá činnosť je efektívny spôsob, ako predísť infekcii.
  12. Perte často posteľnú bielizeň
    Viete, čo všetko „žije“ vo vašej posteli? Hoci sa to možno nezdá, no posteľ je skvelým prostredím pre baktérie či huby, vďaka ktorým ľahko ochoriete. Aj preto odborníci odporúčajú prať obliečky a posteľnú bielizeň aspoň raz týždenne.
  13. Používajte opaľovací krém
    Neexistuje totiž lepšia prevencia pred rakovinou kože.
  14. Noste slnečné okuliare
    Pred slnkom je dôležité chrániť aj svoj zrak – nezabúdajte na to.
  15. Vypnite si občas telefón
    Svetlo, ktoré telefón vyžaruje, ovplyvňuje vašu schopnosť zaspať. Ak si teda chcete dobre odpočinúť a dopriať telu naozajstný oddych, vyhnite sa pred spaním používaniu telefónu a radšej ho vypnite.
  16. Choďte spať vždy v rovnaký čas, aj cez víkendy
    Možno sa vám to nezdá, no pre organizmus je takéto striedanie režimov naozaj náročné a vyčerpávajúce.
  17. Posuňte sa v práci so stolom bližšie k oknu
    Malá štúdia z roku 2014 totiž tvrdí, že ľudia, ktorí pracujú bližšie pri okne, sú na tom lepšie s fyzickou aktivitou a spánkom.
  18. Nakupujte s plným žalúdkom
    Jednak si tým oddýchne vaša peňaženka, pretože nebudete toľko nakupovať a zároveň budete racionálne uvažovať. Ukázalo sa tiež, že ľudia, ktorí nakupujú hladní, majú tendenciu nakupovať nezdravé potraviny.
  19. Začnite si variť doma
    Ak sa snažíte schudnúť alebo chcete začať žiť zdravšie, uvedomte si, že veľký podiel na tom má aj strava, ktorú konzumujete. Diéty nefungujú, všetko je o správnom stravovaní. Ak v okolí vašej práce nie sú reštaurácie, ktoré by ponúkali aj zdravé varianty jedál, začnite si variť vy sám. Iba tak môžete ovplyvniť, koľko tuku bude jedlo obsahovať, zároveň si ustrážite, aby ste mali obed či večeru pripravenú z naozaj kvalitných surovín.
Zdielať článok na Facebooku
07.01.2018  |  Zdroj: businessinsider; Text: es; Foto: thinkstockphotos.com
Hodnotenie článku:
3.7/5 (3 hlasov)

Citáty o práci a kariére

Lily Tomlin

Problém s bezohľadnou honbou krýs za kariérou spočíva v tom, že aj keď vyhráte, stále zostanete krysou.

Lily Tomlin