7 psychologických trikov, ktorými donútite ľudí urobiť presne to, čo od nich chcete

Ilustračné fotoIlustračné foto Zdroj: thinkstock.com

Nemusíte byť šéfom, aby vás ľudia začali počúvať. Psychologické výskumy ukázali, že existuje niekoľko spôsobov, ako motivovať a nenápadne donútiť ľudí, aby robili to, čo chcete – bez toho, aby si to uvedomovali. Pozrite sa na týchto sedem techník, ktoré môžete využiť, ak si chcete nakloniť ľudí na svoju stranu alebo ak chcete, aby urobili to, čo od nich požadujete. Dá sa to celkom ľahko.

 

 

 

  1. Vyberte si správne prostredie
    Vedeli ste, že ľudí presvedčíte skôr, ak sa stretnutie odohrá na neutrálnom mieste – napríklad v kaviarni? Ak sa totiž stretávate s ľuďmi v chladnom neosobnom prostredí, či už v  zasadačkách či konferenčných miestnostiach, sú viac nastavení na vyjednávanie, odporovanie či súťaživosť. Ťažšie sa vám tak podarí presvedčiť ich.
  2. Napodobňujte reč tela ľudí
    Ak chcete u ľudí vzbudiť sympatie, skvelou taktikou je stať sa ich „zrkadlom“. Začnite opakovať ich gestá, pohyby, spôsob, akým sedia alebo ich postoj. Vedci nazývajú túto techniku „efekt chameleóna“. Človek totiž bude viac naklonený konverzácii s človekom, ktorý má podobné gestá, výrazy tváre či pohyby.
  3. Rozprávajte rýchlejšie
    Výskumy ukázali, že ak rozprávate rýchlejšie než zvyčajne, človek má väčší problém spracovať to, čo hovoríte. Tento trik sa teda oplatí využiť najmä vtedy, ak hovoríte s človekom, ktorý môže mať tendenciu s vami nesúhlasiť. Avšak pozor, ak predkladáte argument, s ktorým by vaše publikum malo súhlasiť, odporúča sa rozprávať pomalšie.
  4. Požiadajte ľudí o láskavosť, keď sú unavení spolupracovať
    Chcete požiadať kolegu o pomoc na nejakom projekte? Veľkú šancu uspieť máte vtedy, ak sa ho spýtate na konci pracovného dňa. Ako je to možné? Ide totiž o to, že váš kolega bude unavený z celého dňa a nebude mať mentálnu energiu uvedomiť si, že ho čaká ďalšia práca. Nevyužívajte však túto techniku len tak, poskytnite mu na oplátku pomoc pri inej úlohe.
  5. „Vystrašte“ ľudí, ak od nich chcete dostať to, čo potrebujete
    Strach totiž na ľudí skutočne zaberá. Vedeli ste, že ľudia prechádzajúci cez cestu, ktorí počuli piskot píšťalky policajta (hoci ho nevideli), boli oveľa ochotnejší vyplniť dotazník? Je to pravdepodobne spôsobené  tým, že ich kognitívne zdroje boli plne zamestnané uvažovaním nad prechádzajúcim možným nebezpečenstvom, preto menej premýšľajú nad novou požiadavkou.
  6. Používajte decentné, nenápadné dotyky
    V jednej štúdii testovali, ako vplývajú dotyky na rozhodovanie človeka. V istom kníhkupectve sa zákazníkovi venovali tak, že sa mu jemne dotkli ramena. Títo zákazníci strávili v kníhkupectve oveľa viac času a kúpili si viac kníh než tí, ktorých sa predavači pri predaji letmo nedotkli. Zaujímavé zistenie tiež prináša ďalší výskum – muži, ktorí sa nenápadne a zľahka dotknú ženinho ramena, majú väčšiu šancu získať jej číslo. Vyskúšate?
  7. Povedzte ľuďom, že nemusia súhlasiť
    ​Znie to zvláštne, ak však ľuďom pripomeniete, že vám nemusia vyhovieť či splniť to, čo od nich chcete, „udelenie“ im tohto „privilégia“ ich často motivuje splniť vašu požiadavku. Nedávna štúdia totiž ukázala, že ak dáte ľuďom „slobodu“ rozhodnutia sa, zdvojnásobíte šancu, že vyhovejú vašej žiadosti. Veľmi často používanými frázami, ktoré ľudia hovoria, keď vás chcú k niečomu presvedčiť, sú: „Je to na vás...“, „Samozrejme, nemusíte...“.
Viac o téme: Inšpirácia Úspech Psychológia Moivácia
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Zdroj: iny100.com; Text: es; Foto: thinkstockphotos.com
 
Staršie správy
Staršie správy