Používate smajlíky v pracovných mailoch? Pre kolegov budete za hlupáka

Je vedecky dokázané, že čím viac sa usmievate, tým viac ste ľuďom sympatický. Ak však používate symbolické úsmevy – emotikony, aj v pracovných e-mailoch, spôsobí to, že vás ľudia nebudú brať vážne, dokonca si budú o vás myslieť, že ste hlupák. Práve toto pred nedávnom zistili výskumníci z viacerých svetových univerzít. Pozrite sa na podrobnejšie výsledky štúdie.

Výskumníci z univerzity v Amsterdame, Haifskej univerzity a Ben-Gurion univerzity v Izraeli zistili, že požívanie emotikonov vo formálnej, pracovnej komunikácii môže spôsobiť, že si o vás vaši kolegovia a klienti nebudú myslieť nič dobré.

„Naše zistenia po prvýkrát ukázali, že v porovnaní so skutočným, živým úsmevom, emotikony v e-maile nespôsobujú u príjemcu pocity blízkosti či priateľskosti, skôr naopak – zhoršuje sa vnímanie odosielateľa a druhá strana má tendenciu začať spochybňovať jeho kompetencie,“ tvrdí Ella Gliksonová, jedna z autorov štúdie. „V pracovných e-mailoch nie je emotikona úsmevom,“ objasňuje.

Do výskumu bolo zapojených 549 účastníkov z 29 rozličných krajín. V rámci prieskumu dostali za úlohu prečítať si niekoľko pracovných e-mailov, pričom v niektorých boli použité emotikony. Následne mali ohodnotiť to, ako vnímajú schopnosti a kompetencie odosielateľa takéhoto e-mailu. Ukázalo sa, že smajlíky príjemcov nudia a spôsobia, že odosielateľ bude vnímaný druhou stranou oveľa horšie.


Prečítajte si tiež: Žabky, minisukne, tričká nad pupok: Takto si zaistíte faux pas v práci


Ďalšou úlohou účastníkov štúdie tiež bolo odpovedať na tieto maily. Ukázalo sa, že ak respondentni odpisovali na e-mail, ktorý neobsahoval smajlíky, ich odpovede boli informačne bohatšie a konzistentnejšie.

 „Ľudia si myslia, že ak použijú smajlíka v pracovnom e-maile, odošlú kvázi skutočný úsmev. To však v biznis prostredí neplatí. V snahe preukázať náklonnosť či blízkosť to skončí úplne opačne. Príjemca ich bude považovať za nekompetentného či málo dôveryhodného človeka,“ vysvetľuje Gilksonová.

Ak sa teda na budúce budete snažiť získať či presvedčiť nového klienta, skúste radšej vo vašom e-maile vynechať smajlíky. :) 

Viac o téme: Pracovný Kolegovia Komunikácia Biznis Kolega Mail Hlupák Klient Klienti Email Maily Pracovná Pracovné
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Zdroj: thenextweb; text: es; Foto: innovationintextiles.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy