8 najväčších prešľapov šéfov: Pre tieto ich chyby to vo firmách nefunguje

Aký šéf, taká firma? Asi je niečo pravdy na tom, že to, ako to vo firme funguje, veľmi ovplyvňuje človek, ktorý stojí na jej čele. A ak to v spoločnosti nevyzerá ružovo, pravdepodobne v tom má „prsty“ aj samotný nadriadený. Ktoré prešľapy manažérov spôsobujú, že to vo firme škrípe, prípadne nejde tak, ako má? Toto je osem najväčších z nich.

 

 

 

  1. Vysielajú zmiešané signály svojim zamestnancom
    V jednej minúte sú so svojimi podriadenými najlepší kamarát a za okamih sú ochotní zniesť ich pod čiernu zniesť, ak urobia drobnú chybu? Takýmto správaním svojich zamestnancov poriadne mätú, výsledkom čoho je vo väčšine prípadov klesajúca produktivita. Chybou taktiež je, ak šéfovia svojim ľuďom zadávajú nejasné úlohy a termíny, do kedy ich majú splniť. Očakávania nadriadeného a  jeho správanie k ľuďom by malo byť jasné a čitateľné – to sa totiž prejaví aj na vzťahoch v spoločnosti.
  2. Neobťažujú sa poskytnúť spätnú väzbu svojim zamestnancom
    Niektorí šéfovia zvyknú hovoriť, že ak od nich zamestnanec nič nepočuje, všetko je v poriadku. A potom tohto zamestnanca z ničoho nič vyhodia – bez toho, aby vedel, čo robil zle a prečo s ním bolo vedenie nespokojné. Dobrý šéf v dobrej spoločnosti však zamestnanca upozorní, ak je v niečom problém a diskutuje s ním, v čom očakáva zmenu a zlepšenie. Je to to najmenej, čo môže šéf pre svojho podriadeného urobiť.
  3. Nestarajú sa
    Tento typ šéfov funguje tak, že ak ich zamestnanec o niečo požiada, väčšinou ho ignorujú, mávnu nad jeho požiadavkou rukou, prípadne to odkladajú ako sa len dá. Nemôžu však potom čakať, že takýto zamestnanec bude pracovať dobre a do zamestnania bude chodiť s radosťou. Ak totiž vie, že vybaviť bežnú záležitosť so šéfom je hotová peripetia, nespokojnosť sa ukáže aj na jeho výkone.
  4. Ignorujú pravidlá firmy
    Niektorí nadriadení si myslia, že pravidlá či hodnoty firmy pre nich neplatia a bez váhania ich porušujú, na druhej strane ich prísne dodržiavanie vyžadujú od svojich zamestnancov.  Takýto postoj je však pokrytecký.
  5. Nestretávajú sa so zamestnancami pravidelne
    Ani šéf, ani podriadení pravdepodobne nemajú čas na pravidelné každotýždenné stretnutia, na ktorých by si zhrnuli prácu a výkon konkrétneho zamestnanca. Šéf by si však mal vyčleniť priestor a zorganizovať krátke stretnutia za isté obdobie, napríklad za štvrťrok, aby sa mohol so svojimi podriadenými porozprávať a zhodnotiť ich doterajšie pôsobenie.
  6. Majú svojich obľúbencov
    Ak totiž šéf otvorene preferuje vybraných ľudí, pre ostatných zamestnancov to pôsobí silne demotivujúco. Len ťažko od nich bude potom vyžadovať nadpriemerný výkon a lojalitu.
  7. Povyšujú sa
    Dobrý nadriadený má so svojimi zamestnancami vzťah, v ktorom im dáva najavo, že sú partnermi. Že si ich váži, oceňuje ich prínos do firmy a v prípade potreby je tu kedykoľvek pre nich. Tí najhorší nadriadení sa však správajú, akoby boli niečo viac a dávajú to aj patrične najavo.
  8. Nie sú dostatočne kvalifikovaní, aby sa stali šéfmi
    Veľa ľudí sa dostane na vedúce pozície na základe svojich priateľských vzťahov. Nie je to nič nové ani prekvapivé, problémom však je, ak sa na takúto pozíciu dostane človek bez dostatočných znalostí a skúseností. Pracovať pod takýmto manažérom je totiž pre zamestnancov utrpenie.

Viac o téme: Nadriadený Manažér Zlý Chyby Prešľapy Nefunguje Šéf Firmách Firme Nefungujú
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Zdroj: businessinsider; Text: es; Foto: thinkstockphotos.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy