25 hlúpych zvykov, ktoré sú pre vašu kariéru klincami do rakvy: Toto v práci prestaňte robiť

Máte pocit, že sa na vás kolegovia či vás nadriadení pozerajú akosi inak, cítite napätie alebo máte predtuchu, že sa niečo zlé stane? Možno je to len pocit, no možno je na tom niečo pravdy. Niekedy si to totiž ani neuvedomíme, ale aj v práci môžeme „vyvádzať“ hlúposti, ktoré ohrozia naše pracovné miesto. Pozrite sa, či aj vy náhodou nerobíte niektorý z týchto zlozvykov, ktoré sa môžu stať klincom do rakvy vašej kariéry. Ak sa v niektorých nájdete, okamžite ich napravte.

 

 

  1. Chodíte neskoro do práce
    Ak máte byť v práci do určitého času, je vašou povinnosťou sa do tejto hodiny v zamestnaní aj ukázať. Je to základná vec, ktorú od vás zamestnávateľ očakáva. Ak ju neplníte, nebuďte prekvapený z konzekvencií.
  2. Meškáte na stretnutia
    Ak chodíte na stretnutia načas, ukazujete tým ľuďom, s ktorými ste si stretnutie dohodli, že si ich vážite a ceníte si aj čas, ktorý s vami chcú stráviť. Ak však pravidelne meškáte, ukazujete tak svoju aroganciu a drzosť.
  3. Voláte šéfovi, že ste chorý, aj keď nie ste
    Nečakajte spokojnosť či povýšenie, ak sa každý týždeň sťažujete na chorobu.
  4. Ste neustále negatívne naladený
    Pretože pracovať s človekom, ktorý sa neustále sťažuje, všetko kritizuje a nevidí nič pozitívne, nechce nikto.
  5. Dávate nezmyselné otázky
    Hovorí sa, že neexistujú hlúpe otázky, ak sa však pýtate na to, čo ste mali už dávno vedieť, ukazuje to, ako vlastne pristupujete k svojej práci.
  6. Ste bordelár
    Nielen na svojom pracovnom stole, ale napríklad aj v kuchynke či neobzretím sa po sebe na toalete. Myslite na to, že v práci nie ste sám.
  7. Nedávate pozor na stretnutiach
    Vašu pozornosť totiž púta váš telefón, sms-kovanie či surfovanie na internete? Ostatným prítomným tým naznačujete, na koľko je pre vás dané stretnutie dôležité.
  8. Skáčete ľuďom do reči
    Neviete si iných vypočuť, nenecháte im priestor na dokončenie myšlienky? Týmto hlúpym zlozvykom o sebe prezrádzate, že nemáte trpezlivosť a žiaden rešpekt k iným ľuďom.
  9. Všetko viete najlepšie
    Je totiž otravné, ak ľudí okolo vás neustále opravujete, upozorňujete na chyby a prezentujete sa ako ten, kto všade bol, všetko videl a všetko vie najlepšie.
  10. Maľujete sa pri pracovnom stole
    Bod, ktorý sa týka predovšetkým dám: ak ste si nestihli spraviť mejkap doma, nešminkujte sa pred ostatnými v kancelárii – urobte tak radšej na toaletách pred zrkadlom.
  11. Nedodržiavate základnú hygienu
    Myslite na to, že v kancelárii nie ste sám: ak sa okolo vás bude šíriť napríklad nepríjemná aróma potu, nečudujte sa, ak sa vám budú kolegovia vyhýbať.
  12. Vyťahujete súkromné záležitosti
    Môže to totiž vyznievať tak, že nemáte nič iné na práci, ak stíhate rozoberať s ostatnými svoje problémy vo vzťahu, rozvod či choroby vašich detí.
  13. Vykecávate“ sa na toalete
    Platí to isté ako v prípade vyťahovania súkromných záležitostí. Asi máte naozaj málo povinností, ak si môžete dovoliť vystávať na toaletách a preberať rôzne témy.
  14. Ste zvedavý
    To samo o sebe nemusí byť zlý návyk, ak však hneď po nástupe nového človeka zisťujete, kto to je, alebo ak vyťahujete od kolegov informácie o plate, nečudujte sa, ak nebudete mať vo firme práve najlepšiu povesť. 
  15. Popíjate v práci
    Nech už je to súčasť vašej firemnej kultúry, ak sa však do prípitkov aktívne hrniete a často ich iniciujete, môžu si o vás kolegovia pomyslieť všeličo.
  16. Máte narážky na kolegov
    Nech už kolegyňa alebo kolega vyzerá akokoľvek dobre, poznámky týkajúce sa ich výzoru či oblečenia by ste si mali nechať iba pre seba - ak sa chcete vyhnúť obvineniam z harašmentu na pracovisku.
  17. Ste príliš hlučný
    Či už je to hlasnou hudbou alebo konverzáciou, ktorú počujú až do susednej kancelárie, kolegovia vás vďaka tomu môžu začať ľahko považovať za otravný a vyrušujúci element.
  18. Celý deň riešite osobné telefonáty
    A ešte horšie, ak priamo pred všetkými kolegami.
  19. Rozťahujete sa
    Rešpektujte priestor vašich kolegov a nezasahujte napríklad do ich pracovného stola. Samozrejmosťou je rešpektovať aj ich osobné veci – neprehľadávajte im dokumenty, zápisníky, takisto nemáte dôvod dostať sa do ich počítača. Veľký zákaz platí aj na jedlo, ktoré si priniesli do práce – nemáte nárok vziať si niečo, čo nie je vaše (hoci si toto základné pravidlo neuvedomuje veľa ľudí v mnohých firmách).
  20. Ste odmeraní
    Nie, pravdepodobne vám nebudú v práci všetci sympatickí, najlepším riešením je však správať sa priateľsky ku všetkým svojim kolegom. Ukážete tak, že ste tímový hráč.
  21. Ukazujete svoju nervozitu
    Klepkáte často nohou, hryziete si nechty, obhrýzate ceruzky? Toto vám k imidžu profesionála veru nepridá. Bojujte so svojou nervozitou a snažte sa ju ukazovať čo najmenej.
  22. Vyhýbate sa podujatiam organizovaných firmou
    Nemusíte patriť medzi extrovertov, ak však firma organizuje posedenie pre svojich zamestnancov, je slušnosťou sa tam - aspoň na chvíľku, ukázať.
  23. Neviete používať správne slová v komunikácii s kolegami
    Viete, aké slová by ste v práci rozhodne nemali používať? Máme pre vás návod, akým slovám sa v práci vyhnúť - môžu vás totiž degradovať.
  24. Neviete komunikovať e-mailom
    Poznať zásady e-mailovej komunikácie je rovnako dôležité, predovšetkým, ak je ich posielanie súčasťou vašej pracovnej náplne. Akým chybám sa pri písaní mailov vyhnúť, si môžete prečítať tu.
  25. Neviete, ako sa správne obliekať do práce
    Mnohí ľudia robia naozaj veľké faux pas, keď si prinesú do práce napríklad toto. Vy sa tomu radšej vyhnite.
Zdielať článok na Facebooku
17.03.2017  |  Zdroj: businessinsider; Text: es; Foto: thinkstockphotos.com
Hodnotenie článku:
1.5/5 (2 hlasov)

Citáty o práci a kariére

André Maurois

Každá práca vykonávaná so zaľúbením je šťastím. Keď sa ale k práci pridá láska, nie je na svete nič radostnejšie.

André Maurois