6 viet, ktoré by ste chceli, aby vyslovil aj váš šéf: Takto sa správajú tí najlepší nadriadení

Ak by ste mali jedným slovom opísať vášho šéfa, čo by ste o ňom povedali? Je otvorený vašim nápadom, alebo návrh akejkoľvek novinky okamžite zmietne zo stola? Dobrí aj zlí šéfovia majú svoje charakteristiky, v tomto článku sa však pozrieme na vysnívaných nadriadených, ktorých by chcel mať v práci každý. Pozrite sa, ako uvažujú a čo si myslia o správaní sa k svojim podriadeným. Páčilo by sa vám mať takéhoto šéfa?

 

 

  1. Rast zamestnanca treba podporovať, nie obmedzovať
    Priemerný šéf sa bojí šikovného a tvrdo pracujúceho zamestnanca, pretože si myslí, že ho nahradí alebo odhalí jeho slabé miesta. Dobrý nadriadený si však takého zamestnanca váži, všíma si jeho prácu a umožňuje mu ďalej rásť - nebojí sa dokonca z neho urobiť vedúceho, pretože vie, že firma tým môže len získať.
  2. Každý zamestnanec je osobnosť, nie klon
    Takýto šéf vie, že na každého zamestnanca nemožno uplatňovať rovnaké spôsoby motivácie, odmeny a učenia. Skvelý šéf pristupuje ku každému zo svojich podriadených osobitne, rešpektuje jeho individualitu a pristupuje k nemu štýlom, ktorý zamestnancovi vyhovuje. Pretože len tak z neho dostane len to najlepšie.
  3. Ku každému zamestnancovi treba pristupovať rovnako, nemali by byť medzi nimi robené rozdiely
    Nadriadení, ktorí nemajú dostatočné vedúce schopnosti, si z podriadených vyberajú svojich obľúbencov a podľa toho sú aj často hodnotení. Správni šéfovia však vedia, že podriadení si zaslúžia byť oceňovaní podľa toho, čo firme prinášajú a nie podľa toho, či s ním majú nadštandardný vzťah.
  4. Odlišnosť v myslení zamestnanca môže byť prínosom pre firmu
    Priemerný šéf očakáva od svojich zamestnancov, že budú na všetko, čo povie, oduševnene prikyvovať. Neočakáva nesúhlas, námietky či nebodaj protestovanie proti jeho nápadom či vyhláseniam. Ak však pracujete so skutočným lídrom, bude si vážiť, že uvažujete inak ako on a snažíte sa tak posúvate firmu ďalej.
  5. Zamestnancov treba motivovať
    Ak chce šéf vo svojej firme znudených zamestnancov, ktorí chodia do práce len prežívať každý jeden deň, nezaoberá sa ich motiváciou. Správny nadriadený však vie, že jeho podriadení potrebujú spätnú väzbu, nešetrí preto pochvalou, povýšením, ale napríklad aj finančnou odmenou.
  6. Nápady zamestnancov treba prijímať
    ​Obyčajný nadriadený si bude za každých okolností raziť tvrdenie, že to, ako to fungovalo v jeho spoločnosti doteraz, je jediné správne riešenie a nie je dôvod to meniť. Naopak, skvelý šéf ocení každý jeden váš nápad, ktorý zamestnanec prinesie. Nie, nemusí všetky z nich zrealizovať, niektoré odmietne, ak v nich nebude vidieť zmysel, nezabudne však oceniť aktivitu a záujem.
Zdielať článok na Facebooku
17.02.2017  |  Zdroj: businessinsider; Text: es; Foto: thinkstockphotos.com
Hodnotenie článku:
0.0/5 (0 hlasov)

Citáty o práci a kariére

André Maurois

Každá práca vykonávaná so zaľúbením je šťastím. Keď sa ale k práci pridá láska, nie je na svete nič radostnejšie.

André Maurois