Nechce sa vám pustiť do práce? Týmito trikmi premôžete lenivosť a nechuť

Či sú to sviatky, dni pracovného pokoja, dovolenka alebo predĺžené víkendy, to, že na dlhšie vypadneme z pracovného rytmu, nám občas spôsobí menšie problémy. Predovšetkým po návrate do práce. Len ťažko prekonávame nechuť začať pracovať, často ani nevieme, kde a ako začať. Je však pár trikov, ktoré nám pomôžu naštartovať sa rýchlejšie. Ani vy sa neviete „nakopnúť“ a namiesto toho, aby ste konečne začali pracovať, si hľadáte nové a nové rozptýlenia? Inšpirujte sa týmito šikovnými tipmi, pomôžu vám.

  1. Povedzte si, že začínate pracovať na niečom novom
    Ak sa vám naozaj nechce pustiť do práce, skúste „oklamať“ svoj mozog tým, že si poviete, že úloha, ktorá vás čaká, je niečo úplne nové a očakáva sa od vás, že ju zvládnete na 110%. Predstavte si samého seba, že ste v práci v prvé dni – ako nováčik sa snažíte zo seba dostať maximum, skúste sa dostať do takéhoto nastavenia.
  2. Odmeňte sa pred tým, než sa pustíte do práce
    Výskum totiž ukázal, že keď sa snažíme k niečomu motivovať, je dôležitá úroveň dopamínu – látky, ktorá nás poháňa. Ako na to? Dajte si napríklad kúsok koláčika alebo si pozrite krátke vtipné video, aby ste prelomili bludný kruh prokrastinácie.
  3. Donúťte sa usmievať
    A môže to byť aj falošný, predstieraný úsmev. Samotné usmievanie totiž redukuje stres a pocity úzkosti, čo nám pomáha cítiť sa lepšie v súvislosti s prácou, ktorá nás čaká a ktorá musí byť splnená.
  4. Začnite s drobnosťami
    Je rozumné vybrať si na začiatok malé a ľahko splniteľné úlohy. Keď ich dokončíte, budete mať pocit, že vám ide práca od ruky a postupne sa tak prepracujete aj k náročnejším úlohám, do ktorých sa vám pred tým nechcelo.
  5. Uzatvorte so sebou dohodu
    Že načas odložíte všetko, čo vás rozptyľuje a bráni vám pracovať. Uvidíte, že keď nebudete mať mobil po ruke, namiesto jeho pravidelného kontrolovania sa budete vedieť lepšie sústrediť na prácu.
  6. Vyčistite si hlavu
    Ak sa nedokážete prinútiť začať pracovať, môže vám pomôcť pohyb. Fyzická aktivita dokáže zredukovať pocit únavy a nabiť vás energiou. Doprajte si napríklad krátku 5-minútovú prechádzku na čerstvom vzduchu.
  7. Nastavte si upozornenia na úlohy, ktoré vás čakajú
    Ak budete mať nastavené pravidelné upozornenia na to, čo vás čaká, pomôže vás to udržať v pracovnom tempe. Jednou zo šikovných metód, ktoré môžete využiť, ak sa neviete donútiť pracovať, je Pomodoro technika.
Zdielať článok na Facebooku
10.01.2017  |  Zdroj: undercoverrecruiter.com; Text: es; Foto: Thinkstockphotos.com
Hodnotenie článku:
2.5/5 (2 hlasov)

Citáty o práci a kariére

André Maurois

Každá práca vykonávaná so zaľúbením je šťastím. Keď sa ale k práci pridá láska, nie je na svete nič radostnejšie.

André Maurois