Robíte v práci týchto 5 vecí? Ste na najlepšej ceste dostať padáka!

Zdroj: thinkstockphotos.com

Môžete byť dobrý, aj tvrdo pracujúci zamestnanec – a predsa dostanete výpoveď. Prečo? Pretože možno aj vy občas robíte chyby, ktoré môžu viesť až k tomu, že zostanete bez práce. Dajte si pozor na týchto 5 vecí – určite sa im v práci vyhnite!

 

 

 

 

 

  1. Ste negatívne naladený
    Keď vás prijímali do práce, brali vás s vedomím, že budete pre spoločnosť pomocou a pomôžete jej lepšie a ľahšie fungovať, nie procesy sťažovať a komplikovať. Dajte si preto pozor – ak sa neustále sťažujete na vášho šéfa, kolegov, ak nonstop opakujete, ako veľa práce máte, sťažujete život všetkým naokolo. Zapamätajte si jednoduché pravidlo: ak vášmu šéfovi čo i len trochu skomplikujete život, budete medzi prvými, ktorí z firmy poletia.
  2. Sľubujete to, čo nedokážete splniť
    Keď si hľadáme prácu, sme plní nadšenia a sľubujeme urobiť aj nesplniteľné. Ak ste prácu dostali, no je očividné, že je nad vaše schopnosti či znalosti, je možné, že vás to skôr či neskôr dostihne. Konár si pod sebou pílite aj vtedy, keď pravidelne nedodržiavate termíny, prípadne vždy meškáte na stretnutia. Nezáleží pritom na dôvodoch (či meškáte vlastnou vinou alebo vplyvom okolností), nevrhá to na vás dobré svetlo.
  3. Zneužívate firemné zdroje
    Beriete si domov papier do tlačiarne, pretože vám sa už minul, využívate firemného kuriéra na posielanie darčekov – toto všetko je považované za krádež. Dajte si preto na takéto „výpožičky“ pozor, môže si tým veľmi jednoducho zabezpečiť padáka.
  4. Namiesto práce riešite súkromné záležitosti
    Je prirodzené, že niekedy si v práci potrebujeme vybaviť osobné záležitosti, ak sa im však venujete úkor práce, váš nadriadený získa silný dôvod, prečo by ste z firmy mali odísť: nedostatočný výkon. Kolegov na párty preto zavolajte inak ako obehnutím každého jedného s osobnou pozvánkou, neposielajte ani hromadné správy s prosbou o pomoc pri zbere papiera pre vaše dieťa.
  5. Chýba vám EQ
    Ak nie ste schopný byť milý k svojim kolegom, prípadne neviete spolupracovať s tímom, nemôžete očakávať, že váš zamestnávateľ bude tento fakt ignorovať. Jedným z veľmi dôležitých faktorov totiž je, aby nový zamestnanec zapadol do spoločnosti. Ak sa správate k ľuďom nepríjemne, skáčete im do reči alebo ich zosmiešňujete, čoskoro si asi budete musieť hľadať novú prácu.
Viac o téme: Práca Padák Vyhadzov Výpoveď Práci
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Zdroj: carreeraddict; Text: es; Foto: thinkstockphotos.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy